sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מכתבים שלום של אמיצים ^ ץלי להודות שהלכתי שבי אחר מאמרו )/ של דוד חזוני , "אתיכם לחרבות : השלום המקראי האבוד " ( תכלת , 3 חורף התשנ " ח 998 / ו . ( אין ספק שאהבתי הרבה לתנ"ך סייעה , אבל מעבר לשימוש המבריק שעשה במקורות המקראיים , אני חושב שחזוני מציע לנו חידוש משכנע , הדרוש כאוויר לנשימה , ובטיעוניו בעניין זה הוא מפגין יעילות כמעט צבאית . מעניין לציין שכשבוע לפני פרסום המאמר ניהלתי באחד משיעורי באוניבר סיטה דיון בשאלת משמעותה ההיסטורית של המילה איסלאם , הנגזרת , כמובן , מאותו השורש השמי כמו "שלום . " שורש זה מורה בראש ובראשונה על "כניעה , " או "ציות " ( לאלוהים . ( בעניין זה הפנה אחד התלמידים את תשומת לבנו לשימוש המקראי במילה " שלום" בפסוק : "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום " ( דברים כ : י ) וציין ( כפי שציין גם חזוני ) שהמילה "שלום" כאן , בהתחשב בפסוקים הסמוכים , פירושה הוא "כניעה . " האירוניה היא שמאות שנים לאחר מכן , באותו המזרח התיכון , שואף האיסלאם המתחדש להביא סלאם על ידי ג'יהאד , ולהכפיף את כל הלא מוסלמים לריבונות פוליטית מוסלמית , ואילו מנהיגי הישות היהודית הלאומית המתחדשת ומעצבי דעת הקהל שלה עושים ויתורים בלתי פוסקים , שאינם נענים באותה המטבע , במטרה לכונן "שלום " דווקא באמצעות הכ 1 יעה היהודית . עם חלק מן הטענות ומן המסקנות המשתמעות מחיבורו של חזוני - שבדרך כלל התנ " ך אכן מתייחס לשלום במשמעות שעולה ממנה כי כדי לשרוד ולשגשג באזור , על ישראל של ימינו לסמוך על יד חזקה יותר מאשר על "לב חדש" ועל פיסות נייר חסרות ערך - אני מסכים בהחלט . אשר להיבט השני - הצדקתם של פינחס ודומיו ומה שהם מייצגים , ועל ידי כך מתן גושפנקה ועידוד לכל מי שנהג ונוהג כמותם , בעבר או בימינו , וטובח באכזריות אלפי לא לוחמים בשם "מוסריות וצדק " המוגדרים על ידי השכינה ( או בצורה אחרת ) - אני יכול רק לקוות שלא לכך התכוון הכותב . אבל בסופו של דבר ניתן לומר שקריאת מאמר כל כך מקורי , מעורר מחשבה ונועז , בייחוד על רקע נורמות החקיינות והבינוניות המאפיינות כיום חלקים כה נכבדים מהסביבה האינטלקטואלית שלנו , הייתה חוויה מרגשת ומהנה . בהזדמנות זו , לאחר שקראתי באותו המעמד את מאמריהם של זיו הלמן , אברהם לוויט ואוולין גורדון , אני חייב בהסתייגות מה להחמיא לכתב העת בכללותו . אכן הצלחתם לכנס כאן בימת

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help