sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

ואולם הייתי צריך סוף סוף גם להגיד לו באיזה דגל אני בוחר ... ואז היה אדוני שואל אותי בלעג : "דגל מה הוא ? כלונס ופיסת בד - " ? לא , אדוני , דגל הוא למעלה מזה . בדגל מוליכים את הבריות לכל מקום שרוצים , אפילו לארץ הבחירה . למען הדגל הם חיים ולמענו הם גם מתים . יותר מזה , זהו הדבר היחיד שהם נכונים למות למענו ... האמן נא לי , אדוני : את הפוליטיקה של עם שלם - בייחוד אם הוא מפוזר בכל העולם - אפשר לעשות רק בכוח אותם הגורמים אשר לא ימדו ולא יישקלו , המרחפים באוויר מלמעלה . היודע מר ממה נתהוותה מלכות אשכנז ? מחלומות , משירים , מהזיות ומפסים שחורים אדומים זהובים . ובזמן קצר . ביסמרק רק הניע את האילן אשר שתלוהו אנשי הדמיון . הא כיצד ? אין אדוני מבין את אשר לא ימד ולא יישקל ? ומה היא הדת ? ישים נא אל לבו את תלאות היהודים זה אלפיים שנה בשל הפנטסיה הזאת ... ומי שאין לו אחיזה בטיב הדברים האלה יכול להיות אדם מעולה והגון ומיושב בדעתו , ואפילו חונן דלים בסגנון גדול מאד , אך הוא לא ינהג את בני האדם ולא ישאיר אחריו כל רושם . הרצל מיהר להוסיף כי הוא עצמו מעדיף "קרקע מוצק לדמיונות , " כמו למשל ההיסטוריה היהודית הממשית , אך ברור שלא זו היתה השאלה העיקרית עבורו . חיונית היתה ההבנה שבריאת מיתוסים - יצירת מה שפרידריך ניטשה כינה " היסטוריה מונומנטלית , " היסטוריה המעוררת אנשים לפעולה - היא התנאי ההכרחי כדי להיות "מנהיגם של בני אדם , " היא המעשה המכריע הקושר אנשים יחדיו לכדי אומה ומעניק לחייהם המשותפים רצון , כיוון ומטרה . בשנים האחרונות אין המשקיפים על המצב בישראל חדלים לציין את העדרם של רצון , כיוון ומטרה , המאפיין היום את מדינת היהודים . אך איש לא טען עדיין שכך הוא הדבר גם לגבי האומה הפלשתינית החדשה שערפאת שוקד על הקמתה . האם ייתכן שהסיבה לכך היא , שהמנהיגות התרבותית הפוליטית הישראלית עוסקת זה שלושים שנה בהריסתם של אותם דברים "אשר לא ימדו ולא יישקלו " שמהם בנויה האומה , בעוד ערפאת ואנשיו עסוקים ביצירתם ? יורם חזוני , בשם העורכים אדר התשנ " ז / מרץ 1996 . Ehud Ya'ari , "The New Canaanites" in The Jerusalem Report , Sept . 19 , 1996 . 1 . 2 מכתב לברון הירש בתוך כתבי הרצל ( מומן , התש " ך , ( כרך ב , עמ ' . 29-28

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help