sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

תלמיד המכיר ומזהה שני היגדים ( מש פטים ) כסותרים זה את זה , אולם מקבל מצב זה כחוקי במתמטיקה . כך , למשל טענה אחת מהתלמידות במכללה , במהלך ראיון במתמטיקה , כי 4 : 0 . 5 = 8 , 0 . 5 = — וכן כי . 4 : — = 2 היא הבחינה באי ההתאמה בין טענות אלה , אך לא ניסתה ליישבה . מהערותיה הסתבר כי לדעתה , מצבים כאלה אפשריים במתמטיקה , מכיוון שמתמטיקה היא אוסף חוקים , ובכל מקרה , יש לפתור על פי החוקים של אותו מקרה , למשל , חוקים לגבי שברים פשוטים וחוקים לגבי מספרים עשרוניים ( Tirosh & Graeber , 1990 ) התלמ > ד מזהה את המרכיבים הסותרים כלא עקביים ומתייחס אליהם כאל בעייתיים . במקרה זה אין התלמיד מרוצה מהמושגים הקיימים , והוא מנסה לפתור את חוסר העקביות . בדוגמה הקודמת , למשל , הבחינה תלמידה אחרת כי לא ייתכן ששלוש הטענות , 4 : 0 . 5 ? 8 , 0 . 5 = — 4 : — = 2-ו מתקיימות בו זמנית , וניסתה לתקן את תשובותיה כדי שיהיו עקביות . מצב זה מוגדר כ"חוסר שיווי משקל / 'קוגניטיבי או כ"קונפליקט קוגניטיבי" . ( Piaget , 1980 )

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help