sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ב . אי -עקביות בה טענה אחת אינה תקפה ואי-עקביות בה טענות אחדות אינן תקפות אי-עקביות בה טענה מתמטית יחידה אינה תקפה מתרחשת , למשל , כאשר שתי טענות סותרות קיימות בו זמנית במערכת המתמטית שבנה התלמיד לעצמו , אשר אחת מהן עולה בקנה אחד עם מערכת ההגדרות , האקסיומות והמשפטים המתמטיים , ואילו האחרת שאינה עולה עימה בקנה אחד . תלמיד עלול לטעון , למשל , כי , 3 - ( -5 ) = 8 ובו זמנית לטעון כי ההפרש קטן תמיד מהמחוסר . ( Bell , 1982 ) אי-עקביות בה כמה טענות מתמטי ות אינן תקפות מתרחשת כאשר טענות אחדות הסותרות זו את זו קיימות בו זמנית במערכת המתמטית שבנה התלמיד לעצמו , ויותר מאחת מהן אינה עולה בקנה אחד עם ההגדרות , האקסיומות והמשפטים המתמטיים המקובלים באותה תורה . למשל , כאשר תלמיד טוען כי חילוק מקטין תמיד , וכן כי 4 : 0 = 4 ( דרוקר . ( 1991 , ג . מיון אי-העקביות על פי מודעות הלומד להתרחשותו ניתן להבחין בארבעה מצבים מבחינת התייחסותו של הלומד לסתירות בין טענות מתמטיות שהוא מבטא ו / או משתמש בהן : התלמיד אינו בוחן בו זמנית את הטענות הסותרות . מקרה כזה מתועד במחקר בו פתרו פרחי הוראה נכון את התרגיל 4 : 0 . 5 ( וקיבלו , ( 8 אך טענו כי חילוק מקטין תמיד . ( Tirosh & Graeber , 1990 ) בראיונות התברר כי לגבי חלק ניכר מפרחי ההוראה היה די בהצגה בו זמנית של שתי הטענות כדי שיעמדו על הסתירה בין הביצוע החישובי לבין הטענה לגבי התוצאות של פעולת החילוק . ייתכן ששני פריטי מידע אלה מאוחסנים על פי קודים נפרדים . - תלמיד בוחן את הטענות הסותרות בו-זמנית , אך אינו מבחין בחוסר ההתאמה ביניהן . כך , למשל , במחקר של פישביין ( Fischbein , 1980 ) נמצא כי התלמידים שהכירו וידעו להוכיח את המשפט "מכפלה של שלושה מספרים עוקבים מתחלקת " 6-ב טענו כי ייתכן ששלשה מסוימת של מספרים עוקבים אינה מתחלקת בשש , מכיוון שהמשפט שהוכיחו נכון לגבי רוב המקרים , אך יש תמיד ( גם במתמטיקה ) יוצאים מן הכלל .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help