sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

. I מיון גילויים של אי-עקביות מתמטית של תלמידים אפשר למיין גילויים של חוסר עקביות מתמטית של תלמידים בדרכים שונות . נתייחס לכמה מהן : א . אי-עקביות ישירה ואי-עקביות עקיפה - אי-עקביות ישירה מתרחשת כאשר אדם טוען כי טענה ושלילתה מתקיימות בו זמנית באותה תורה מתמטית . מצבים אלה מתרחשים , בין היתר , כאשר בעיה מסוימת מוצגת באופנים שונים . כך , למשל , במחקר על תפיסת המושג פונקציה על ידי פרחי הוראה ( Arcavi , Tirosh & Nachmias , 1989 ) נשאלו התלמידים פעמיים אם x = 3 היא פונקציה ; פעם ראשונה כאשר הביטוי x = 3 הוצג באמצעות דיאגרמת חיצים , ופעם שנייה במערכת קרטזית ( ציור . ( 1 תלמידים אחדים טענו , בהתייחסם לדיאגרמת החיצים , כי \ -1 היא פונקציה , בעוד שבהתייחסות לשרטוט הקרטזי טענו אותם תלמידים נכונה כי הביטוי x = 3 אינו מתאר פונקציה . אי-עקביות עקיפה מתרחשת כאשר אדם מאמין בנכונות טענות א ו- ב . טענות אלה , כשלעצמן , אינן משפט ושלילתו , אך קביעה ששתיהן נכונות מובילה לסתירה . כך , למשל , טען בני , בן העשר , ( Erlwanger , 1973 ) כי 11 4 , — = 1 . 5 וכי . — = 1 . 5 ( בני נהג להפוך שבר פשוט לעשרוני על ידי חיבור המונה והמכנה והחלטה לגבי 11 4 מקום הנקודה העשרונית תוך בחינת הספרות שבסכום ) . מטענתו של בני נובע כי . — = — ציור : 1 ייצוגים שונים של הביטוי X = 3

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help