sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מחקרים הבודקים ידיעות מתמטיות של תלמידים מעידים כי תלמידים רבים אינם עושים בעצמם כילול בין התכנים המתמטיים הנרכשים באופן בו נעשה כילול זה בתחום הדעת המתמטי ( Cornu , 1981 ; Even , 1989 ; Sierpinska , 1987 ; Tirosh & Graeber , 1990 ; Tsamir & Tirosh , 1992 ; Vinner & Dreyfus , 1989 ) מחקרים אלה ואחרים , מראים כי תלמידים בני גילים שונים , החל בגיל הגן וכלה בסטודנטים באוניברסיטה או פרחי הוראה במכללות , ברמות לימוד שונות במתמטיקה , מחזיקים בטענות מתמטיות הסותרות זו את זו . רעיונות סותרים אלה מגבילים את יכולתם של תלמידים להגיב נכון על משימות מתמטיות ( Fischbein , 1986 ; Tall & Vinner , 198 1 ; Tirosh , 1990 ) ברוב המקרים , הלומד לא יפתור את חוסר העקביות באופן עצמאי ובלא התערבות דידקטית מיוחדת . יתר עליכן , גם תלמיד המבחין בסתירה עלול , לעתים , להתיר אותה באופן שאינו תואם את המקובל בתחום הדעת . לכן חשוב שמורים ומורים לעתיד יהיו מודעים לצורך בחינוך לעקביות , ויכירו דרכים שונות בהן יוכלו לעשות שימוש במטרה לעודד תלמידים לבחון את העקביות של קביעותיהם המתמטיות . חינוך לעקביות מתמטית דורש מידע לגבי סוגים של אי עקביות מתמטית שהתגלו אצל לומדים , מקורותיהם , השפעתם על הלמידה ואסטרטגיות לטיפול בהם . בפרק זה נדון בשלושה נושאים מרכזיים הקשורים לעקביות מתמטית של תלמידים , והם : . 1 מיון גילויים של אי-עקביות מתמטית של תלמידים . . 11 מקורות אפשריים לאי עקביות מתמטית אצל תלמידים . . 111 גישות לטיפול בגילויים של אי עקביות מתמטית של תלמידים .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help