sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה " האמת , לגבי המתמטיקאי , היא החופש מחוסר עקביות פנימית " . ( Goetz , 1966 ) עקביות היא תכונת מפתח במתמטיקה , והינה המדד המרכזי לבחינת תקפותה של תורה מתמטית : תורה מתמטית חייבת להיות בנויה כך שמשפט ושלילתו אינם יכולים להתקיים בה בו זמנית . פיתוח מודעות של מורים לתפקיד העקביות במבנה הדעת המתמטי , מחד גיסא , ובפעילות המתמטית של הלומד , מאידך גיסא , היא מטרה מרכזית של הכשרת המורים למתמטיקה . בארצות הברית , למשל , שני מסמכים מרכזיים של המועצה הלאומית של מורי המתמטיקה מציינים כי אחת ממטרות העל של הוראת המתמטיקה ולמידתה , בכל אחת מרמות הגיל , היא להדגיש את הקשרים בין המושגים , ההליכים והמשפטים המתמטיים , ולפתח מודעות לתפקיד העקביות במתמטיקה . ( NCTM , 1989 ) המסמך האוסטרלי המפרט את העקרונות של הוראת המתמטיקה ( Australian Education Council , & Curriculum Corporation , 1990 ) מצהיר כי למידת מתמטיקה מתרחשת כאשר בטחונו של הלומד בתפיסותיו לגבי מושגים מתמטיים מתערער , והוא חש בצורך בשינוי , בארגון ובהבניה מחדש . הצורך בשינוי נובע מתוך תחושה ש"משהו , "לא בסדר כתוצאה ממודעות לאי התאמה בין עיקרון ( או עקרונות ) שהתלמיד משוכנע בנכונותו ( למשל , חילוק אינו מגדיל , ( לביו פיסות מידע העומדות בסתירה לעקרונות אלה , למשל : ? 8 : — = 16 2 לאור תפיסה זו , המסמך ממליץ להעמיק את מודעות הלומד לצורך בבחינת פעולותיו המתמטיות מנקודת מבט של העקביות בין מידע חדש שהוא רוכש לבין ידע קודם שלו באותם נושאים . מסמכים אלה מדגישים כי אין להניח שהלומד יעשה כילול ( אינטגרציה ) בין הפרקים המתמטיים שהוא לומד באופן התואם את מבנה הדעת המתמטי , תוך הימנעות מסתירות . יתר על כן המסמכים נוקטים עמדה ברורה לפיה על המורה לסייע ללומד בעשיית הכילול .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help