sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא ליחידות ההוראה יחידות ההוראה יבו"ל הינן תוצר של פרויקט בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב הממומן על-ידי המרכז להוראת המדעים ( מל"מ ) במשרד החינוך . יחידות ההוראה מיועדות לפרחי הוראה ולמורים בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים . העיסוק בהוראה דורש ידע בנושאים רבים ומגוונים ומיומנויות שונות . שני מרכיבים מרכזיים של ידע הנדרש להוראה העם -. . 1 ידע המבנה של תחום הדעת ושל המתודולוגיה שלו . . 2 ידע פדגוגי תוכני של תחום הדעת ; כלומר , הכרת מגוון דרכים , שיטות ואמצעי הוראה להצגת הנושאים הנלמדים , ידע על דרכי חשיבה ועל תפיסות של תלמידים לגבי פעולות ומושגים בתחום הדעת , הכרת שגיאות אופייניות וקשיים של תלמידים . ( Shulman , 1986 ) כדי לקדם את הידע המתמטי ואת הידע הפדגוגי תוכני של המתכשרים להוראה ושל מורים בפועל , החלטנו לפתח יחידות הוראה בהן ההתבוננות בנושאים הקשורים בהוראת מתמטיקה נעשית מתוך פרספקטיבה רחבה , הכוללת היבטים מתמטיים , פדגוגיים-תוכניים והיסטוריים ומתייחסת לתוצאות מחקרים בהוראת מתמטיקה . המטרות של יחידות ההוראה הן : . 1 להעמיק את ההבנה של פרחי הוראה ושל מורים לגבי מבנה המתמטיקה כתחום דעת וכפעילות אנושית . . 2 להבהיר מושגים בסיסיים העומדים בבסיס המבנה המתמטי , כגון הגדרות , אקסיומות , משפטים והוכחות , ולהכיר את הרעיונות המתמטיים העומדים בבסיס ההגדרות , המושגים והמשפטים הנלמדים בתחום הדעת ומשמשים בו . . 3 להרחיב את הידע של פרחי הוראה ושל מורים על מערכות מספרים והיחסים ביניהן . . 4 להכיר ולהבין את הקשר ההדוק בין המתמטיקה והמדעים . . 5 להעשיר את הידע של פרחי הוראה ושל מורים לגבי היבטים היסטוריים של התפתחות המתמטיקה ושל מושגי יסוד בפסיכולוגיה של הוראת המתמטיקה . . 6 להרחיב את הידע המתמטי והפסיכודידקטי של פרחי הוראה ושל מורים לגבי נושאים הנלמדים בבית הספר היסודי בתחום לימודי החשבון .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help