sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

. 2 המתמטיקה כתחום דעת המתמטיקה מאופיינת בהקשר זה , בכמה תכונות : . 1 המתמטיקה היא פורמלית . כלומר , היא עוסקת ביחסים לוגיים בין הגדרות , מושגים וטענות . למשל : הטענה אם , B = C-1 A = B אז A = C אינה תלויה בישויות \ y C 1 B , A מייצגות ( והיא נכונה לגבי קטעים , זוויות , מספרים וכדומה . ( . 2 מתמטיקה היא תחום מופשט . היא אינה חוקרת ישירות תכונות קונקרטיות , חושיות , של עצמים ממשיים ( כגון צבע , מצב של חומר , ( אלא רק תכונות כלליות , שאינן תלויות במגבלות חומריות . מספר , כגון ,-3 אינו מייצג תכונה של אובייקט מסוים . כך , למשל , לישר המתמטי אין עובי , ואילו לישר המשורטט יש עובי , כמובן , ( גם אם מתעלמים ממנו . ( . 3 המתמטיקה היא תחום דדוקטיבי של ידע . כל משפט בכל אחד מענפי המתמטיקה נובע בצורה לוגית , דדוקטיבית ועקבית ממערכת של אקסיומות ( משפטים ראשוניים , ( מושגים ראשוניים והגדרות . הוכחה במתמטיקה נעשית בכך שמראים כי טענה מסוימת היא תוצר לוגי הכרחי של הגדרות ומשפטים שהוכחו לפני כן . רק המשפטים הראשוניים ( האקסיומות ) מתקבלים כמוסכמים ללא הוכחה . ההוכחה המתמטית היא כוללנית ומתקיימת לגבי כל המקרים , ולכן חזרה על ההוכחה לגבי מצבים שונים אינה מחזקת את הראיות לנכונותה . למשל , חישוב סכום הזוויות במספר רב של משולשים אינו מהווה הוכחה לטענה שסכום הזוויות במשולש הוא . 180 ° כמו כן , לאחר הוכחת הטענה באופן דדוקטיבי , הטענה נכונה לגבי כל סוגי המשולשים , ואין צורך לבדוק את נכונותה לגבי מקרים מיוחדים , כגון משולש שווה שוקיים , קהה זווית וכדומה . אופי ההוכחה המתמטית שונה מאופי ההוכחה במדעים האמפיריים . במדעים אמפיריים כפיסיקה , כימיה וביולוגיה , טענה נחשבת לנכונה גם כאשר התקבלה אך ורק על סמך ממצאים אמפיריים אם היא מתאימה למציאות ולא התגלו עובדות שאינן מתיישבות עימה . לכן , חזרה על ניסויים במדעים אמפיריים , מחזקת את הראיות לנכונות טענה מסוימת . במדעים אמפיריים קיימות טענות רבות שנכונותן נתמכת על ידי הכללת תכונות הנצפות בקבוצה מסוימת , מוגבלת , של אובייקטים או תופעות , כלומר , על ידי הוכחה אינדוקטיבית אמפירית .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help