sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

^ תרגיל - 3 המתמטיקה כתחום דעת דדוקטיבי ביחידת ההוראה הבהרנו שכל משפט בכל אחד מענפי המתמטיקה נובע בצורה לוגית , דדוקטיבית ועקבית ממערכת של אקסיומות ( משפטים ראשוניים , ( מושגים ראשוניים והגדרות . במתמטיקה , קביעה מתקבלת כנכונה רק אם הוכח שהיא מסקנה הכרחית מהגדרות וממשפטים קודמים . רק המשפטים הראשוניים ( האקסיומות ) מתקבלים כמוסכמים ללא הוכחה . 3 בתרגיל 3 נתונה הוכחה לטענה כי הביטוי n - n מתחלק 6-ב לכל n טבעי . התרגיל בא להדגיש כי מקיום ההוכחה נובעת נכונות הטענה לגבי כל מקרה פרטי שנבחר , ולכן אין צורך לבדוק אותה לגבי מספרים מסוימים ולא ייתכן שיימצא מקרה פרטי שאין היא נכונה לגביו . על כן ברור שחן טעה בחישוב . תרגיל זה לקוח מתוך מאמר של פישביין וקדם ran ( Fischbein & kedem , 1982 * ) r 1 N שתלמידים רבים היודעים כי ההוכחה נכונה סבורים שייתכן שהכלל לא יתקיים לגבי מקרה פרטי , וכי יש לבדוק מקרים נוספים . תלמידים אלה אינם מודעים לאופי הכוללני של ההוכחות המתמטיות . לדיון נוסף במתמטיקה כתחום דעת דדוקטיבי מומלץ לפתור את תרגיל 1 באוסף של התרגילים הנוספים . & תרגילים נוספים - תרגיל 1 בתרגיל זה רון , אסף ויעל מסיקים כלל על סמך כמה דוגמות , כמקובל במדעים אמפיריים , וטוענים כי 2 התבניית n - 11 + 41 מייצרת מספרים ראשוניים בלבד . טענה זו אינה נכונה . בהצבת , 11 = 41 למשל , 2 מתקבל מספר פריק . ( 41 ) זוהי דוגמה לכך שבמתמטיקה לא נוכל להסתמך על מספר סופי של דוגמות על מנת להסיק קיומו של כלל . ההוכחה המתמטית חייבת להיות פורמלית דדוקטיבית . Fischbein , E . & Kedem , I . ( 1982 ) . Proof and certitude in the development of mathematical thinking . In A . Vermandel ( Ed . ) . Proceedings of the Sixth International conference of the Psychology of Mathematics Education ( pp 128-131 ) . Antwerp , Belgium : Universitaire Instelling Antwerpen .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help