sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

כל חלון . האוב"קט הזה , אם כך , הוא חלק ( פרגמנט ) של המשטח והוצאתו מן המציאות היא זו אשר ממסגרת את מציאות הסובייקט עצמו כרוצו , כחסר בהווייתו , דהיינו החור הזה שנוצר כהוויה אין הוא כי אם החתיכה שהוחסרה . על כן בכל זאת , במובן זה , נוצרת אקוויוולנסיות בין הסוב"קס לבין האובייקט . a אלא שכאן כבר אין אנו מדברים על הסובייקט של המסמן כי אם על זה של האובייקט . הפעולה של המומחה , המהנדס , המדען הארגוני , הינה כשלעצמה גילום של ההוצאה , ההחסרה הזאת של האובייקט , שהוא המקור לאי הקונסיסטנטיות שבמציאות הראשונה . במציאות הראשונה האובייקט הזה קיים כפרדוקס ביחס ללוגיקה שלה . במובן זה ניתן לומר שהייעוץ של המומחה או המדען יש לו קירבה אל הפילוסופיה יותר מאשר הייעוץ שבינתיים כיניתי אותו "זה אשר מתנהל בצל של . "המדע כי כמו המדע - גם הפילוסופיה רוחה את האפשרות של המציאות השנייה , זו שנוכל לכנותה המציאות של האיוו , אשר מושתתת על המעמד הפרדוקסל' של האובייקט . לאקאן , בתשובתו לסטודנטים לפילוסופיה , אומר בקשר לכך שהאובייקט x \ n a מה שהמחשבה הפילוסופית חסרה כדי לאפשר לה למקם את עצמה , כלומר למצוא את חוסר התוקף שלה ( מחברות לאנליזה , 3 , 1967 עמ' . ( 7 הדח"ה , ההרחקה של האוב"קט הזה , משמעה הדח"ה של הממד של הפנטסמה , זו אשר מצביעה על היחסים הבלתי אפשריים של הסובייקט עם האוב"קט , a סיבת האיוו . זה מה שאנו מוצאים בפרדוקסים של זנון , תלמידו של פרמנידס : המרדף הבלתי פוסק של אכילס אחרי הקטור - כמו המרדף של הסובייקט אחרי האוב"קט שלו , שאותו הוא אינו מדביק אף פעם , כלומר לעולם אינו חובר ( מצטרף ) אליו . זה מה שאנו מוצאים ביחס לקשת ולחץ של הרקולס , החוזר שוב ושוב על הירי , מבלי שהחץ יזוז ממקומו . כך הוא הדבר גם לגבי דמויות ארורות שבהן נתקל אודיסיאוס במסעו בשאול : טנטלוס וסיזיפוס , שנידונו לחזור על אותו אקט ללא סוף , ובלי יכולת להשיג את מבוקשם . טנטלוס נענש על גניבת כלבו של זאוס ועל גניבת מזון האלים - האמברוזיה והנקטר והענקתם לבני התמותה , וכן על הרג בנו , פלופס , והגשתו כמזון לאלים , ועל כל אלה נידון שלא להגיע לעולם לאוכל או למים . בכל פעם שהוא מבקש לשתות , מתרחקים ממנו המים , ובכל פעם שהוא מבקש לקטוף פרי , מתרחקים ממנו ענפי העץ . בנוסף לכך אבן תלויה מעל ראשו , מוכנה ליפול בכל רגע . סיזיפוס נידון לדחוף סלע לראש ההר רק על מנת להרפות ממנו ולחזור שוב ושוב על הפעולה . סיפורים אלה באים כמו לתאר את הערר האפשרות לעבור מרחק . ואמנם בפילוסופיה ניתן להגיע לאבסורד הזה - לאי אפשרות לעבור מרחק - כי תחילה יש לעבור את מחציתו , וכן הלאה עד אין-סוף , אבל במציאות השנייה ישנו הדחף , כאשר לאקאן מבחין בין aim-n של הדחף לבין ה-

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help