sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הפנססמה מענ"נת רק את הסוב"קט שמכונן דרכה . על כן היא מן הצד של הפר 0 יקולריות - היחידאיות , ולא מן הצד של האוניברסליות . היא זו אשר מתארת את היחסים הבלתי אפשריים של הסוב"קס עם האובייקט - סיבת האיוו 1 שלו . היא תרחיש ( סצנריו ) אשר מממש את האיוו 1 של הסובייקט ככזה , לא במובן של סיפוקו אלא במובן של מימושו באיווי . הסובייקט כמתאווה - דבר זה מניח הבדל רדיקלי בין הייעוץ הארגוני בפרספקטיבה המוצעת כאן לבין מה שמשתמע מן הפרקטיקות ה"עוציות אשר מגיעות מן הצד של הפסיכולוגיה ואשר מכוונות אל הסיפוק , אל שביעות הרצון ואל ההנעה ( המוטיבציה ;( אלה אשר יערן להשיג סובייקט מסופק אך רדום . זוהי הנקודה שאליה חותרת , במקרה הטוב , המחשבה על מה שקרוי "משאבי אנוש" בארגונים המודרניים . הסיפוק הזה הוא אבדן האיוו' ככזה , אבדן אשר מנפיק הנפקה נוספת בבורסה של הסובייקטים הארגוניים . אם נסתפק במטפורה של השינה , אפשר לומר שהסיפוק הזה הוא מה שמשיג סובייקטים מציאותיים אך ישנים , בעוד שהאיווי מכונן סובייקטים חולמים אך ערים . על-פי החלוקה שחילקתי בראשית הדברים אפשר לומר שכל מה שמופיע מן הצד של המושגים "מוטיבציה" ויישביעות רצון" שייך לאותה "מציאות" אשר נתפסת במבט הישר , כלומר , נתפסת ; "בית'קט"אוב'כי ואילו מה שמופיע מן הצד של האיוו , 1 הפנטסמה והאובייקט שייך לאותה מציאות שנייה , אשר נתפסת במבט מן הצד , המבט המעונ"ן . מה שאנו יכולים להוסיף עתה לגבי היחסים בין שתי המציאויות הללו מתייחס להתניה המיוחדת של המציאות האחת ביחס לאחרת , ובמילים אחרות - וכאן ניתן לצטט את לאקאן - "השדה של המציאות ( המציאות הראשונה לענייננו ) נשען על חיסור ( extraction ) האובייקט / HJJJU , n"j e / n nwyvnj a אותה המציאות של האיווי , ( אשר יחד עם זאת ממסגר אותו" . ( Lacan , 1996 . p . 485 ) זאת אומרת , ההחסרה של האובייקט הזה כממשי היא תנאי לייצוג המציאות ( הראשונה . ( כלומר , בדיוק מן הסיבה שהאובייקט a מוצא אל מחוץ לשרה על המציאות ( הראשונה ) הוא ממסגר אותו . זיאק אלאן מילר משרטט את הציור הבא , הממחיש את הטענה הזאת : אם נוציא מן המשטח של התמונה את החתיכה המיוצגת באמצעות הריבוע הפנימי המקווקו נשיג מסגרת - מסגרת לחור אבל גם מסגרת למשטח שמחוצה לו . מסגרת כזאת נוצרת על-ידי ( Miller , 1984 )

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help