sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הטופולוגיה שמוסר לנו לאקאן , שהיא ה 0 ופולוגיה של הקשר הבורומא , ניטיב לראות משהו מן הקשרים שביניהן . במרחב הארגוני , כמו במררוב הגרפי של הקשר , 'הבורומא וכן במרחב של הגרפיקה של הטבלאות , ישנה הש 0 חה שמסייעת לנו לדמיין את מצב העניינים . הז ו-ממדיות רותמת לשירותנו את הממד הדמיוני . ביחס לממד השלישי בארגון ישנו דבר-מה שמתרחב , ואותו הזכרנו בפעם הקודמת באמצעות המושג "האיוו האנונימי" - איווי ללא שם . השונה מן האיוו הפרטיקולרי שהוא איווי בעל שם . האיוו האנונימי מובנה באמצעות הפנססמה הקולקטיבית , או ליתר דיוק הפנטסמה המוסדית . דרך הפנטסמה הזאת מכונן הסובייקט הארגוני כמתאווה , כבעל איווי אנונימי . הסובייקט הזה איננו "אדם אנושי" במובן של מגוון צרכיו , האינטרסים שלו , אמונותיו וכיוצא באלה . הסובייקט הזה - כמו הסובייקט של הפסיכואנליזה - איננו שונה מן הסובייקט הקרטזיאנ , 1 כסובייקט אבסטרקטי . אחרי שאנו מרוקנים אותו מן התוכן הפרטיקולרי שלו . הקוגיטו של דה קארט הוא נקודה של סובייקטיביות צרופה , לא סובססנציאלית . הדבר רומה לסובייקט שמסמן לאקאן . $ -כ הקו על $ -ה מציין למעשה חסר קונסטיטוטיב 1 של כל תמיכה , של כל משענת אשר עשויה להעניק לסובייקט הזה זהות פוזיטיבית סובסטנטיבית . רק בגלל העדר הזהות הזאת מקבל מושג ההזדהות מקום חשוב כל כך . הסובייקט מנסה למלא חסר קונסטיטוסיב 1 זה באמצעות ההזדהות , באמצעות הזיהוי שלו עם מסמן-אדון כלשהו , שיבטיח את מקומו ברשת הסמלית . הארגון , באופן יסודי , אינו בנוי להתאים לאנשים קונקרטיים , אקטואליים , כי אם לאבסטרקציה פורמלית חסרת לב . אין בו מקום לתוכן אנושי מלא וקונקרס . 1 במובן זה הארגון הוא קשר פורמלי של אינדיבידואלים אבסטרקטיים . הניסיון למלא את הארגון בתכנים קונקרטיים מידרדר עד מהרה לפיתוי הטוטליטרי . על כן אנו יכולים לתאר את הארגון כמה שמניח - split פיצול - בין הסובייקט האבסטרקטי-הארגונ לבין סובייקט שניתן לכנותו "הבורגני" - זה אשר נושא את הפרטיקולרי , הפתולוגי . כל ניסיון לפשר בין השניים הוא בלתי אפשרי . במובן זה הארגון חי על הפיצול שבין הציבורי , הכללי , האוניברסלי , לבין הפרטי , היחידאי , הפרטיקולרי . זהו בעצם הניכור שבבסיס

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help