sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

ה"מציאויות" השונות של הייעוץ הארגוני גבריאל דהאן * ? להתחיל מציאויות דומה מאוד שביחס לדבר להעמדה על אליהן כך זה שביחס מתייצב מול לארגון היועץ זה של הארגוני ובקשר המדע . לפרקטיקה וצלו , כמספורה של הייעוץ של , הגוף אפשר וצלו לדבר , אנו על יכולים שתי מציאות אחת היא המציאות המובנת מאליה , זו של . c 0 MM 0 NSENSE-n זוהי המציאות ה 0 וב 0 סנציאלית , אשר ביחס אליה פועלת הפרספקסיבה הסוב"קסיבית כפרספקסיבה מעוותת . מציאות זו ? אם נתבונן בה נכוחה , אם נישיר אליה מבס לגופו של עניין - נוכל לראותה "כפי שהיא , "באמת בעוד שהמבט הסוב"קסיב , 1 הטעון באיוו"ם ובחרדות , יקנה לה בעינינו דימוי מסולף ומעוות . כלומר , במציאות הזאת כמו מתרחש רבר-מה ביחס למשהו שבמקורו הוא אחד , ולאחר מעשה הוא מתפצל ונשבר לחלקיקים , לאובייקטים . המציאות השנייה מראה לנו יחס הפוך לגמרי : אם נתבונן בדבר "כמות , "שהוא באופן " , "אובייקטיבי "לא , "משוחדים לגופו של עניין - כי אז נראה דבר חסר צורה . הדבר יקבל את תכונותיו המובחנות אך ורק אם נתבונן בו באמצעות הסתכלות מעונ"נת , הנתמכת דווקא על-ירי האיוו . זה התיאור של מה שכיניתי בהרצאה הראשונה ** . "אובייקט" זהו האובייקט אשר ד לאקאן רושם כאובייקט a הקטנה , ( object petit a ) האובייקט שהוא סיבת האיוו . זהו אובייקט שמונח על-יד 1 האיור עצמו . זהו הפרדוקס של האיוו : 1 האיוו מניח וממציא את האובייקט הפועל בדיעבד - באופן רטרואקטיבי - בסיבתו . זהו האובייקט שיכול להיתפס רק על-י 7 י מבט המסולף ומעוות עלידי האיוו 1 עצמו . זהו אובייקט שאיננו קיים אלא עבור המבט ה"סובייקטיב . " 1 מכאן , שאובייקט הנמצא מחוץ לעיוות הזה , כלומר , בממד של ה"כשלעצמו" - in itself - אינו קיים . באופן אובייקטיבי האובייקט הזה הוא "לא , "כלום אבל מזווית ראייה מסוימת הוא פתאום " . "משהו כלומר , בתוך הממד של האיוו 1 ישנו דבר מה המגיע מלא-כלום something comes - iruunni - from nothing הזה שבא מהאין , מהריק , מייצר ומכוון הרבה בחיים ובמעשים של החומר ושל הרגש ( הח"ם המטריאליים והאפקטיביים . ( לאקאן מתייחס למציאות זו באמצעות המטפורה של האנמורפוזיס : זהו המבט מן הצד , אשר מגלה משהו שבמבט ישיר איננו נתפס כי אם ככתם חסר מובן . אפשר להתייחס באותו אופן גם למה שמופיע בזמן האחרון כציורים ובתמונות שבאופן מסוים בלבד של התבוננות בהם מתגלים לפתע במתארים דבר-מה שונה לגמרי ממה שמתגלה במבט . "שטוח"ה יש כיום תערוכות של ציורים כאלה , וגם ספרים . מול ציורים אלה צריך להתעכב בצורה אחרת לגמרי מן האופן שבו מתעכבים מול ציורים רגילים . אולם קשה מאוד לתאר את מה שמחולל את התמורה במה שנראה . כלומר , מה צריך המתבונן לעשות כדי לראות לפתע את תיאוריה ארגונית

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help