sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

קבורים לאהבה , להעפלה , לתשוקה , לשנאה ולעוד מגוון של רגשות עזים D'Dirww וחברות מנסים לרתום לתוך החוק במגמה לשלוט על-ידי כך בעונג הקשור בהם דרך הסדר הסמלי . נסיון זה מסתיים לא פעם באי-הצלחה , בדומה לשבועת הנישואין . דוגמא לנסיון של תיעול והכוונה ארגונית ניתן לראות באחד מחוזרי המנכ"ל שיצא מטעם משרד ממשלתי מסוים , ואשר ניסה להסדיר את אופן ה 0 יפול בבעיית האלימות בהקשר מוסדי . . 2 אתון העונג הן לבלש והן ליועץ הארגוני ניתן תפקיד בארגון העונג . על כן שניהם אינם יכולים להסתפק במילוי תפקידם רק במענה על השאלה ימי עשה את זה ' ? או ימה הבעיה הארגונית . ' ? על-כן , על פי רוב אין די באבחון הארגוני כפעולה בלעדית של היועץ הארגוני . לקוחות אשר מזמינים יועצים ארגוניים מבקשים יותר מזה . הם מבקשים עוד , מה שמתבטא בשאלה "מה לעשות" ( דהאן , . ( 1990 מה לעשות , כאשר התשובה שרק מזהה או מגדירה את התשובה לשאלה נראית לא מספקת . ממש כמו שבספרות הבלשית לא נוכל לתאר מצב , שבו התשובה היחידה של הבלש הינה השם של מבצע הפשע בדרך לסיום העלילה על הבלש לאפשר ללקוחותיו לספר את סיפור המעשה המבולבל הממוקם במימד הדמיוני ( זה שעוסק בדימויים ובתהליכי תפישה ) בצורה מסודרת . זאת , כדי לארגן ולשלב מחדש את ההתענגות שמחוץ לסדר הסמלי בתוך הסדר הסמלי , כך שלא תימצא במסלול התנגשות בלתי נסבל עם החוקים החברתיים או הארגוניים . הגילוי , שקיימת התענגות , מחוץ לסדר הסמלי ובניגוד לו , מאיימת על יחיד או על יחידים כלשהם , ואז מופיע זה שמזמין את הבלש / היועץ לעזור ולארגן את ההתענגות מחדש . בדיעבד אפשר שיתגלה , כי המזמין או התובע את סיוע הבלש יכול להיות בעצמו הגורם או המממש של העונג האסור , כמו שמתגלם הדבר בדמות הרוצח עצמו בסיפור "בבית הצייד '' של אגאתה כריס 0 י . בסיפור זה מוזמן פוארו על-ידי לקוח לפתור את תעלומת הרצח של דוד ישיש שלו , כשבהמשך מתברר כי הלקוח המזמין הוא הרוצח . להבדיל , יתכן הדבר גם עם המנהל , שפונה ליועץ הארגוני . זאת , על-פי האמביוולנטיות אשר הוא מציג , כמו בגילוי רצונו לשינוי ארגוני ובו-זמנית בביטוי פחד רב משינוי זה , או על-ידי תלונה עזה על עובדיו העצלים , אשר מלווה בעצלות לשנות מצב זה . אמביוולנטיות זו בעצם הכרחית , אם נזכור שהעונג האסור והאובייקטים שלו , בעצם קיומם , מגבשים את הסדר הסמלי . הגופה אשר נמצאת , כמו האבן היקרה אשר נעלמת , מצליחים להפוך את חבורת היחידים אשר קשורה אליה לקבוצה , קבוצה אשר אנשיה קשורים בהיותם חשודים ברצח ובגניבה , בהיותם מזוהים כמי שמתא 1 וים אל הע 1 נג האסור ; ובהיותם מנועים מלקבל את העונג האסור . כמו שהצורך להחביא את מכתב המאהב מדגיש , בסיפורו של אדגר אלן פו , את הקשר בין המלך לבין המלכה ואת מבנהו . באופן מקביל ניתן לסעון , כי השנאה למנהל מגבשת קבוצת עובדים , אשר קשורים ביניהם בשנאה זו . העובדים , המפירים את החוקים הכתובים והלא כתובים של הארגון , מדגישים בכך דווקא את נוכחותם של חוקים אלו השומרים עליהם : כך , ההשתמטות מהעבודה מתבארת נוכח קיום הדרישה לעבודה . הבלש מוזמן כדי לנסות לשחרר ולחלץ את המכנה המשותף הזה של הקבוצה . זאת , במוצאו את הסובייקט שאחראי למעשה . בכך הוא מאפשר פיצול בין האמת החיצונית לאמת הפנימית .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help