sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מול השפע הזה של 'מוצרי ידע ; המופיעים בצורת מודלים שונים המומלצים לפעולת הארגון ( מודלים שיווקיים , ניהוליים , אבחוניים , וכוי , ( ניצב זה אשר מתכנה היועץ הארגוני . כיצד עליו לנהוג ? מהי בעצם הפרקטיקה שלו ? מה יש לו להציע בלונה-פארק התאור 0 י של תעשיית הידע הלוויינית , שהתפתחה מסביב לפעולה הארגונית ? מה עליו לעשות , מצד אחד , מול הרצינות חמורת הסבר של האקדמיה , זו שיודעת את ערכה , שמנפיקה דו"חות בצורת מחקרים וסכימות על גבי סכימות , ומצד שני מול ה"סקס-אפיל" של כוכבי השביס , שאליהם משתחווים הארגונים בתשוקה לא מוסתרת ? תשוקה כמו זו שנמצא בהתנפלות של המון הקונים במבצעי מכירות סוף העונה בסופרמרקטים , בהיפרמרקנוים ובאולטרא-מרקסים , כיצד , בין הקצוות הללו , יכול עדיין להישמע קול אחר , שלא כקול ההמון , קול ההמון אשר מופיע כקול שדי ? מה נותר לו ליועץ הזה , אם לא להפוך בעצמו למוצר של השוק , שעומד למכירה לכל המרבה במחיר ? ואם התחרות קשה , אזי לכל מי שרק מוכן לשלם , ותמורת המחיר , כבר לא חשוב כמה , הוא מוכן להציע הכל , כל מה שירצו : יש בעיות בקבלת החלטות ? אין בעיה , יש ערכת ניהול לפי יעדים ; יש בעיות בתכנון ? ללא קושי ניתן להתאים מודל לתכנון אסטרטגי לטווח ארוך , לטווח בינוני , לטווח קצר ... ואם זה לא מספיק כדי להשביע רצונו של בעל המאה אפשר , כמובן , לעשות התאמה לזמן אפס , וכוי וכוי . יש הכל - יש , 0 . 0 . ויש , T . D . ויש , T . Q . M . ויש , J . I . T . ויש , T . o . c . והשתלמויות , והשתלטויות , וכנסים , ומכונים , כי צריך גם ללמוד עוד ועוד . צריך להרחיב את הידע , להשקיע אותו , לצבור ריבית ולחיות מן הריבית . טוב , זה כבר לא לכל אחד , זה שמור לבעלי השם הללו , שעוסקים בשיווק של הידע , וחיים כבר על אחוזים מעבודתם של אלה שמקרוב באו . הנה זה מה שקרוי מורים ותלמידים : המורה הוא זה שמעסיק את התלמיד ומרוויח אחוזים מעבודתו . זה מאד מודרני ומתקדם , כל-כך מתקדם , שכבר לא כל-כך ברור על מה אני מדבר . האם קיימת אלטרנטיבה פרקטית , מעשית , למה שבקלות יכול להפוך מצד אחד לזיקית ארגונית ומצד שני לטכנאי או למהנדס ארגוני ? אקדים ואומר שהאלטרנטיבה קיימת מחוץ לכל תחומי הידע הללו , מחוץ לקרוסלה הזאת , מחוץ לבורסה של הנפקת הידע התעשייתי הזה . אין ספק , שגם למהנדס הארגוני ישנה זכות קיום בארגונים שונים . למעשה , הספק לא קיים לגביו - ארגונים "צורכים" ידע על ארגונים כמו כל ידע אחר שהם צורכים . אך בשונה מן המהנדס הארגוני , היועץ הוא זה שצריך להגדיר את השדה אשר נמצא בדיוק מחוץ לידע הזה , בצל הידע הזה , אשר מבחינת הייעוץ איננו תופעה ארגונית שונה מכל תופעה ארגונית אחרת אשר עליה הוא נותן את דעתו . אין שום פסול בכך , שארגונים ימציאו מומחים 0 . 0 .-ב או , T . QM .-2 אבל לא על המומחיות הזאת תהילתו של היועץ . תחומי המומחיות הללו ראויים לתשומת לבו של היועץ רק ככל שהוא בוחן אותם כאובייקטים במסגרת הפטישיזם של המוצרים , ובכלל זה גם של הידע הזה לסוגיו , כמוצר אשר סביבו חוגג הארג {! וסובב , כפי שחג הדחף ביחס לאובייקט שלו . אפשר לומר שאם יטעה היועץ וייסוב אף הוא סביב פריט זה או אחר שמונח על מדף ההמצאות הללו , כי אז אין הוא אלא עוד אחד באותו קהל של מתפללים , אשר קורא בספר התפילות האחד שלו בשם אלוהיו שוב ושוב כדי להסיר כל ספק , ולו הקל שבקלים : אלוהי המספרים , אלוהי ההחלטות , אלוהי התכנונים , אלוהי ההצלחה . לכאורה , מה יכול להיות יותר ודאי מן האלוהים הזה ? ואין לטעות כאן ,

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help