sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

וליתר דיוק 7 ^ 0 וב"ק 0 בתוך הארגונים . מצד אחד נמצא הגורל של הארגון , אשר מתבסס על האוניברסליות של המסמן ובדרך כלל על מסמן אדון אחד . זה הארגון , שהאידיאל שלו הוא החריצות הביורוקרטית , אשר חונקת את הסובייקט , והדבר נכון בין אם האידיאל הזה מנוסח במונחים של אפס טעויות או במונחים של יעילות ושל איכות . זה מה ששואף ליצירתו של העובד האמיתי , שלעולם אסור לו לישון , ואשר מתפקר כמ 1 הזרוע הגלויה של הזרוע הבלתי נראית של השוק , כמאמר אריק לורן . ( Laurent , 1994 ) מצר שני נמצא הגורל של הארגון , אשר על פיו ישנה עדיפות לפרסיקולר 1 כנגד האוטופיה של האוניברסלי . פירוש הדבר הוא , שבארגון מסוג זה , מה שיעבוד הוא הסיבה הפרטיקולרית של העובד . כלומר , בארגון זה אנו נעים מן הקוטב של איווי אנונימי ( האיווי שמונע על-ידי הסמכות , על-ידי הנוהל , על-ידי האידיאל , שדוחף לכיוון של האחידות ולכיוון של "הכלי , "כולם" , ( 'וכדו אל הקוטב של איווי משו ם . ובכן , זוהי התנועה מארגון אשר מתבסס על התרדמה או על ההיפנוזה , גם אם היא מתגלה בלבוש של פעלתנות בלתי פוסקת , אל ארגון אשר מתבסס על ערות מסוימת ביחס לאיווי הפרטיקולרי . זה מול זה , המסמן והאובייקט , מניחים גם שתי תשובות שונות ביחס לידע . מצד אחד ישנו הידע האוניברסלי , הידע של המדע ; ומצד שני - הידע היחידאי , אשר מביא בחשבון את המבנה של הלא מודע , שהמבנה הארגוני הוא רק הכפלה שלו , או לחילופין המגלה שלו . בהתאם לכך אנו יכולים להתחיל לדבר על הידע של המדען הארגוני לעומת הידע של היועץ הארגוני בין דיסציפלינות הידע המגוונות העומדות היום לרשות הארגון המודרני , מופיע גם הייעוץ הארגוני . מהו המקום אשר ניתן לייחד לייעוץ הארגוני , ומהו הידע אשר ה 1 א מגלם ? התשובה לשאלה זו קובעת הרבה ביחס לפרקטיקה של הייעוץ , ואין ספק , שניתן להיתקל בתשובות שונות ומגוונות . הפעילות הארגונית , אשר הפכה בזמנים הקרויים מודרניים לעיקרון מארגן בחיים החברתיים ובתרבות , הובילה להיווצרותם של תחומי ידע שונים , אשר מתייחסים לעצם קיומו של הארגון ; קמו מומחים מסוגים שונים : מומחים ליחסי עבודה , מומחים לשיטות ניהול , מהנדסי תעשייה וייצור , מומחים להנדסת אנוש ולאדריכלות תעשייתית , מומחים לדיני עבודה , עורכי דין , בתי משפט לעבודה , מהנדסי פיתוח ותכנון , מומחים בחקר ביצועים , כלכלנים , מומחים פיננסיים , מומחים לכח אדם , מומחים לשיווק , ליחסי ציבור , לפרסום , והרשימה עוד ארוכה ... לצד תחומי הידע הללו מופיעות מעת לעת המצאות אופנתיות שונות , בעלות כח משיכה , שהארגונים נוטים לאמץ בהתלהבות כפתרון לאי-הנחת בארגון ; התלהבות , שבדרך-כלל לא נמשכת זמן רב מדי . כל המצאה כזו בתחום של ארגון הארגון מבטיחה הבטחות - בדומה למיני השמפו המונפקים מעת לעת לשוק התמרוקים , ואשר מבטיחים נסים ונפלאות ביחס לגורלו של שיער הגבר , שאבד לבלי שוב . סביב חלק מן ההמצאות-הבסחות הללו מתפתח לעתים פולחן כיתתי של השותפים לידע , אשר מתוך שקנו , בעיקר בכספם , את הזכות להיות שותפים , הוסמכו לעסוק בשיווק ובמכירה של ההמצאה החדשה , למעשה באופן שאינו שונה בהרבה ממה שמאפיין את עבודתם של סוכני מכירות ושל משווקים בלעדיים למיניהם

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help