sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

פוסקים והמשתנים לפתור את הבעיה של עבודת העובד , ישנו דבר-מה שלא חדל לא-לעבוד . לא הנורמות , לא חוגי האיכות ולא האוסופיה של שינות אפם הטעויות , אינם מצליחים למחוק את איהנחת . אפשר לומר , שאי הנחת הזה הוא הבסיס הממשי ולא הדמיוני להזמנתו של היועץ הארגוני . השאלה המרכזית ביחס לייעוץ וליועץ הארגוני מתייחסת להתייצבות שלו : האם עליו להגיע מן הצד של הקואורדינטה של "האישיות" או מצד הקואורדינסה של ? "הסימפסום" ובכן , בהעמדת שני הקטבים הללו זה מול זה מתמצה המטרה שלי לערב זה . לצורך העניין , לערב זה אני מציב את הקואורדינטה של "האישיות" מן הצד של "המדעיות" ואת הסימפטום מן הצד של ה"צל של , "המדעיות וזה כדי להפריד ולהבחין בין שתי פרקטיקות שונות , שמקופלות היום תחת אותה קורת גג - הייעוץ הארגוני . פרקטיקה אחת , שהיא מן הצד של המדעיות , אני מכנה בשם "המדען הארגוני" או המומחה הארגוני , והיא זאת שברגיל זוכה לכינוי יעוץ'" . "ארגוני ואילו לפרקטיקה השנייה , זו שמגיעה מן הצד של "הצל של , "המדע אני רוצה לשמור את הכינוי "" עוץ . "ארגוני וזאת , עד אשר יומצא שם מוצלח יותר . ובכן , מדוע אני מציב את "האישיות" בצד של המדעיות ואת הסימפטום בצד של "הצל של ? "המדע הטעם לכך הוא פשוט ביותר : "האישיות" היא מה שהמציא הארגון עבור הסובייקט , ואילו הסימפטום הוא מה שממציא הסובייקט כתשובה לארגון , קרי ארגון חלופי . על כן "האישיות" היא מן הצד של האוניברסלי ואילו "הסימפטום" הוא מן הצד של הפרטיקולרי . האישיות היא מן הצד של האוניברסלי , כיוון שהפונקצ"ה העיקרית אשר פועלת ביחס אליה היא ההשוואה . האישיות היא תוצר של השוואה - השוואות על פני סרגלים , גם אם דמיוניים , של מקרים פרטיים . עניין ח"דמיונ " ביחס למדע לא צריך להטעות אותנו . שהרי זה מכבר התברר לפיזיקאים שמודלים תאורטיים דמיוניים , שהשתמשו בהם כדי להבהיר צדדים מסוימים של התנהגות העולם האטומי והתת-אטומ , מנבאים את המציאות לאשורה כמו מטפורה שעוברת את גבולותיה כמטפורה . כך באשר לפררוכסים של תורת הקוואנטים , כאשר המציאות הבלתי מובנת שמשתקפת בפרדוכסים הללו מתקיימת בפועל וניתנת לאישור נסיוני . כך מתברר לפיזיקאים ולמתימטיקאים שהם בונים עולם של גנים דמיוניים , שבתוכם יש קרפדות אמיתיות , כדברי המשוררת האמריקאית מריאן מור . כאמור , סרגלי האישיות מייצרים מקרים פרטיים של האוניברסלי , תוצרים של מעשה ההשוואה ; אך אין לבלבל זאת עם מה שהוא יחידאי או פרטיקולרי , שאיננו תוצר של השוואה . היחידאי עומד בפני עצמו ואיננו כלול באותה שרשרת של השוואות - הוא מסדר אחר . כאן ניתן להוסיף עוד צמד של מושגים , ולומר שהמדע הוא מה שמדגיש את האוניברסלי של המסמן , ואילו מה שאני מכנה כרגע ה'צל של המדעי מדגיש את הפרטיקולרי של האובייקט . כאשר אני מדבר על האובייקט , ברור שמה שנמצא בצל של המדע בניסוח זה זוהי האתיקה הפסיכואנליטית ; והאובייקט הוא אותו אובייקט , שלאקאן מציין כתגליתו הפרטיקולרית , אותו אובייקט שמתפקד כקונדנסטור של ההנאה של הסובייקט . זהו אובייקט , שלוחץ באמצעות הסימפטום , וכולל בתוכו את האפשרות שיתגלה כאובייקט סיבת האיוו . בין שני המושגים הללו , המסמן והאובייקט , אנו יכולים לשרטט שני גורלות שונים של ארגונים ,

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help