sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

היועץ הארגוני- הייעוץ הארגוני גבריאל דהאן II ני שעמית לפנינו מתכבד . " אין ישראל לפתוח לי ספק כ"ץ , הערב ונילי שב " ליטול סוקניק את הסדרה על ואנכי עצמנו החלטנו של " חזה ההרצאות והסכמנו ישנו גם בנושא ליטול היב 0 לא על הייעוץ מבוטל עצמנו הארגוני לשנת של , נטל משימה העבודה , הווה אומר שבהנאה כשלעצמה לא היה די כדי להביא אותנו להסכים להחלטה הזאת . הנה כי כן , כוחה של הרשות הזאת שאנו מכנים הסופר-אגו , כרשות של ציווי אשר מציב אותנו בעמדה של ציות - ציות להנאה . אני גם רוצה לגלות לכם , שנדרשו מספר שנים לקבל את ההחלטה הזאת . כלומר , היה דבר-מה אשר היסס מול ההחלטה הזאת . וכפי שאני מבין זאת , היה זה היסוס לנוכח ויתור על משהו . שהרי , כל היסוס מקבל את המובן שלו לנוכח שאלה של ויתור . ובמקרה שלהלן מדובר היה בויתור על דבר-מה שכרוך באהבה כתנאי לדיבור . כי לדבר מול קהל של אוהבים איננו אותו דבר כמו לדבר מול קהל , שאהבתו לא נתונה מראש . היינו צריכים לוותר על מה שכונה בפינו עד כה "ערבי עיון של 'צפנת , "' אליהם הוזמנו חברים וידידים של . "צפנת" בקיום ערבים כאלה כרוכה הנאה לא מבוטלת אשר מקיימת את הדיבור תחת המחסה של החברותא . הויתור הינו ויתור על המחסה הארגוני לטובת האחריות האישית . אך בנוסף לויתור ישנו גם מימד נוסף , מימד של אמירה , של נקיטת עמדה ביחס לנושא הזה , שקרוי הייעוץ הארגוני ; נקיטת עמדה בפומבי של כל אחד משלושתנו , כל אחד בנפרד , אשר יחד עם זאת שהיא עלולה להוביל אותנו אל עמוד התלייה , היא גם עשויה להועיל ביחס למה שהיא הפרקטיקה של הייעוץ הארגוני . להועיל במובן של להציג ביחס לפרקטיקה הזאת קואורדינטות אחרות מאלה שנמצאות כיום בעמדה של שלטון . הייתי רוצה להדגיש בפניכם דבר נוטף והוא , שההיסוס הזה ביחס להחלטה , כשלעצמו , כבר מעיד על כך , שלא מדובר הערב בשיח של האוניברסיטה ואף לא בשיח של המדע , אף על פי שהחדר שבו אנו יושבים עכשיו שייך למוסד של המדעיות . וזאת משום שההיסוס ממקם אותנו בתחום של הסימפטום . סימפטום , לא של הרפואה , כי אם זה שאנחנו פוגשים בפסיכואנליזה , זה שהמדעיות דווקא לא סובלת . אפשר כבר לומר , שביחס למה שמתרחש בארגונים ובמוסדות לסוגיהם , הסימפטום נמצא בעמדה חתרנית . אין זו חתרנות להפלת הארגון - יעד שמזין את החתרנות שאנו פוגשים בהקשרים החברתיים הפוליטיים , זו אשר נועדה להפיל ולהקים בווריאציה חדשה את מה שהופל . לא זאת , כי אם חתרנות ביחס למה שמופיע בארגונים כפולחן של האישיות , כאשר האישיות היא הצורה של הארגון לחשוב על הסובייקט . האישיות היא הדבר שבו בוחרים הארגונים כנקודת המשען , כנקודת היציבות , שהחל ממנה מנסים להרים את הפעולה הארגונית . בהקשר זה אנו פוגשים את התופעה הארגונית של מבחני ההתאמה , המיון והקבלה בכניסה לארגונים , ואת מבחני היכולת וההתאמה לניהול ביחס לקידומים בתוך הארגונים . ישנה תעשייה לוויינית שלמה של מומחים להתאמות מסוג זה , אשר מספקת לארגונים את מבוקשם . תעשייה זאת נשענת כמובן על ז'רגון אשר מופיע במלבושים של המדעיות , בחסות המספרים והסטטיסטיקה . המומחיות הזאת נשענת על ההנחה שהגרעין הקבוע והיציב ביחס לסובייקט הוא האישיות . זה מה שמגיע אלינו גם מכיוון הפסיכולוגיה והסוציולוגיה . מול הרפרנט הזה , של עקביות האישיות , מופיעים הסימפטום והעקביות שלו כמה שמערער את ההנחה בדבר עקביות האישיות במישור אחר , חתרני . וזה מה שמתפקד כעדות לאי-הנחת בארגונים , אשר על אף מאמציהם הבלתי תאוריה ארגונית

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help