sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יא

נקודות התורפה של ולהציע דרכים לשיפורה . לשיטתו , המבקר אינו צריך להיות מומחה ולהתמצא בטכניקות של רישום וצבע כדי לפרסם את רשמיו . די לו שיהיה בעל טעם טוב , חוש אסתטי ויכולת הבחנה חדה . במילים אחרות , בקיאות בטכניקת הציור אינה תנאי ולא יעבור לשיפוט אסתטי . דינו של ציור כדינו של מחזה שנתון להערכתו של הקהל בתאטרון . בהמשך דבריו מוסר סנט יין דיווחים ביקורתיים על היצירות המוצגות בסלון של . 1746 אבל הטקסט החלוצי הזה לוקה בחסר : סנט יין , בבואו ליישם את עקרונותיו , מסתפק בהערות סובייקטיביות , הוא אינו מבסס את טיעוניו על קריטריונים אובייקטיביים . ליקוי דומה שב ומסתמן אצל רוב מבקרי האמנות האחרים הצצים עם התחדשות התערוכות . כשהרוזן דה קאלוס , ( Caylus ) אספן אמנות עתיקה , מפרסם את רישומיו על הסלונים של 1751 , 1750 ו 1753 בעיתון הממלכתי לענייני תרבות , Le Mercure de France הוא מרעיף שבחים מופלגים על הציירים המציגים , והוא אינו משמיע קול ביקורתי ענייני . אחרים — כגק העיתונאי פררק , ( Freron ) עורך , Anne ' e Utte ' raire דה לה פורט , ( De la Fort ) נציג כתב העת , L'Observateur Utte ' raire או קושן , שאף הוא כותב Le Mercure'b — de France מתנסים בז'אנר החדש , אבל אין הם מצליחים להשתחרר מאותו ' חוש פנימי' המכתיב את הביקורת האסתטית שלהם . היחיד המנסה לבסס את הערותיו על פרמטרים טכניים הוא ראנאל , ( Raynal ) שאכן כתב לפני דידרו . Correspondance litte ' raire'b כשדידרו עושה את צעדיו הראשונים בתור מבקר אמנות , הוא נכנס לשדה תוסס ומתחדש ; טעות היא לחשוב שחשיבתו האסתטית והמודל שהוא מעמיד בתחום ביקורת האמנות צומחים יש מאין . עניינו של הפילוסוף בנושא ניעור כאמור לפני , 1759 תאריך כתיבת ה'סלון' הראשון שלו . דידרו גם הכיר מקרוב את ציירי התקופה : שארדן , ( Chardin ) בושה , ( Boucher ) גרז , ( Greuze ) והפסל פאלקונה . ( Falconet ) הוא ביקר בסדנאות שלהם וביקש ללמוד מקרוב את טכניקות הצבע . נראה שהיה מבקר בגלריות ובתערוכות , שהתרבו בשנים . 1757-1751 הוא מכיר את מכלול האמנות בת זמנו המוצגת באוספים הפרטיים של הדוכס ד'אורלאן , של ליווה דה ז'ולי , ( Live de Jully ) של ז'וליין , ( Julienne ) גאניה , ( Gaignat ) והברון ד'ולבאק . ( D'Holbach ) ידענותו הרחבה באה לידי ביטוי ב'שיח על השירה , 'הדרמתית שפורסם ב . 1758 כאן , לעומת כתבים אסתטיים קודמים , כגון ה'מכתב על החירשים והאילמים' , ( 1751 ) אפשר לראות כיצד המחבר ניזון בייחוד מעולם הציור הפלסטי כדי להסביר את תהליכי היצירה הפואטית הדרמתית , המשקפת את המציאות האנושית . בשאיפתו לגשר בין הצד הוויזואלי לצד הפיוטי , הוא מדגיש את הצורך להשתמש בכלים מקצועיים שלקוחים מתחום הציור בתור מפתח לדיון רציני בנושא . בעשותו כן , דידרו מרמז על עמדתו שלו בנוגע לדימויו של מבקר האמנות ,

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help