sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

' ארבעת הספרים' מלאכת הפרשנות , שהחלה מאות שנים רכות לפני כן , נמשכה בימי שושלת טאנג , וההתמחות בספרים הקנוניים הוסיפה לתפוס מקום חשוב בחיי הרוח של סין באותה תקופה . מלומדים בחרו חיבורים פרשניים מוקדמים יותר והוסיפו את הערותיהם שלהם כדי להבהיר את דברי קודמיהם . אבל למרות חשיבותם של הכתבים הקנוניים במערכת החינוך , ובייחוד במערכת הבחינות , עדיין העסיקו את המלומדים במאה השמינית שני קשיים עיקריים . האחד נבע מהיעדרה של גרסה מוסכמת וגמורה לכל הספרים הקנוניים , והאחר מקורו בצורך להנהיג חידושים בבחינות למשרות הבכירות , שהתבססו יותר ויותר על למידה בדרך השינון . שני הקשיים גם יחד לא באו על פתרונם באותם ימים . נסיונות חוזרים ונשנים להפיק גרסאות סופיות , ובהם גם חקיקת 'תשעת הספרים הקנוניים' על לוחות אבן משנת , 837 נמצאו לוקים בחסר . גם הדיונים בשאלה מהי בתקופה מאוחרת יותר , והם מעניינים פחות מספרו של דזו מן הבחינה הספרותית וההיסטורית כאחד . סגנונם קטכיסטי במידת מה והם מציגים שאלות ועונים עליהן כדי להבהיר את דבריו של קונפוציוס כביכול . אף על פי ששלושת ספרי הפירוש נחשבו לחיבורים קנוניים התעניינו השליטים והפקידים בשלהי ימיה של שושלת טאנג בעיקר ב'דברי ימי האביב . 'והסתיו לפי האמונה הרווחת הביע קונפוציוס בחיבור הזה את דעתו על מאורעות ימיו הסוערים , והם קיוו שיוכלו להיעזר בו בעניינים הנוגעים לזמנם שלהם . עוד ספר קנוני , 'אר , 'יה נוסף אחר כך לתריסר הספרים שתוארו לעיל וכך נוצרו 'שלושה עשר הספרים הקנוניים' שנחשבו לקנון באל ף השנים האחרונות . זהו חיבור לקסיקוגרפי , ובו פירושים וביאורים למילים המופיעות בטקסטים מתקופת שושלת ג'ו . הספר יוחס לדוכס מג'ו ( שעל פי המסורת מת בסביבות 1014 לפנה"ס בקירוב , ( לקונפוציוס או לאחד מתלמידיו , ואולם דומה שבצורתו הנוכחית הוא יצירה מאוחרת יתר מתקופת שושלת צ'ין או מראשית ימיה של שושלת האן . ברשימה שבעמי 000 מוצג ארגונם של הספרים הקנוניים ושל 'ארבעת . 'הספרים

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help