sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

חומר ויזואלי , תיאורו וניתוחו ; מיכל שטרנטל , ראש המדור לכתבי יד , המרכז לאמנות יהודית , האוניברסיטה העברית , ירושלים . עיצוב עטיפה : מיכל קוטנר . בשער : חיילים יהודיים מתפללים ביום הכיפורים במחנה גרמני במץ מפת זיכרון , גרמניה 1870 אמן אנונימי הכין את מפת הבד שלפנינו ( שזכתה להעתקים רבים , ( המתארת את תפילת יום הכיפורים של חיילים יהודיים בצבא הגרמני בשנת 1870 ( תרל"א , ( מחוץ לעיר מץ . קהל גדול של מתפללים נראה פרוס על פני העמק , במרכזו ניצב החזן , עטוי טלית , המתפלל סמוך לתיבה שלפניו . פני כולם פונים לעבר ארון הקודש המתנשא במרכז . בתחתית הלוח רשומה כתובת באותיות עבריות ; "עבודת יום הכפורים תרל"א במחנה אשר על , "פנימעץ ומתחת תרגומה של הכתובת לגרמנית . בפינות הלוח רשום תיאור פואטי בגרמנית על האירוע , ולפיו 1200 חיילים השתתפו בו . האמת ההיסטורית היא שבפועל השתתפו בתפילה רק מאה וחמישים מתפללים , ללא ספר תורה , אולם האמן בחר לתאר קהל גדול בהרבה כדי להעצים את המסר ' של היצירה שלפנינו , חזון האמנציפציה של יהודי גרמניה ; אם בשדה הקרב לא נדרש מהיהודי לוותר על דתו , על אחת כמה וכמה אין לצפות זאת ממנו בחברה האזרחית . ( לעיון נוסף : אי שורש , 'האמנות כהיסטוריה חברתית : אופנתיים וחזון האמנסיפציה של יהודי , 'גרמניה מוריץ אופנתיים : הצייר היהודי הראשון , מוזאון ישראל , 1983 עמ' ( . 34-33

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help