sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

סיפורי עגנון עשויים רבדים רבדים , ותבניתם הפנימית נסתרת מעין הקורא . יתרה מזאת , גם הדמויות עצמן עשויות לעיתים רבדים רבדים , בבחינת מקבץ של דמויות בתוך דמות אחת , וזוהי אכן הדרך , בה עיצב עגנון את דמויותיו בסיפורו "האדונית והרוכל . '' סיפרנו עוסק בפן הסמוי של היצירה העגנונית , תוך שהוא חושף סמלים , מוטיבים , תמונות ומשמעויות , שלא נחקרו עדיין . כך הולכת ונחשפת הפואטיקה העגנונית הסגולית של כיסוי וגילוי , היתממות והעמדת פנים , ולעיתים אף של "הולכת שולל" מכוונת , והכל על טהרת המשחק האומנותי הצרוף . תפקיד מיוחד הועיד עגנון לקונוטציות ממקורות היהדות , המשולבות בטכסט הספרותי , ואשר נועדו לשמש כגשרים נסתרים , המעבירים את הקורא מרובד אחד למשנהו במבוך היצירה העגנונית . פירקנו : מובאות מן המקורות כמכשיר פואטי-ערכי ביצירת עגנון , חושף את קיומו של מכשיר פואטי סמוי , המובנה ברקמת הטכסט הספרותי-העגנוני , שיש בו כדי להצעידנו לפענוח היצירה של סופר זה . פירקנו מדגים , מנתח ומבהיר את עיקרי המכשיר ומציע דרך להפעלתו הלכה למעשה . סיפרנו מוליך את הקורא מעגנון הגלוי אל עגנון המכוסה מן העין , ומציע פירושים חדשים לסיפורי עגנון , היוצר הייחודי והחידתי , שיצירותיו הן בחזקת מראה , בה משתקפים סתרי נפשו של היוצר וסתרי נפשנו .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help