sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר לאחר מותו של חנוך לוין , ב , 1999 צלצלו אלי רבים מידידי כדי לנחם אותי . חנוך לוין לא הכיר אותי , לא נפגשנו מעולם , ובכל זאת חשתי קרבה אינטימית אליו . זה יותר מעשור אני עוסקת ביצירתו הדרמטית במסגרת מחקר אקדמי ובהוראה . כשהתחלתי בחקר הדרמה שלו , ב , 1993 הופתעתי כשהתברר לי עד כמה מיעטו לעסוק בו וביצירתו . ספרים לא היו , והמאמרים בכתבי העת המקצועיים נספרו באצבעות יד אחת . עד אז התפרסמו בעיקר ביקורות בעיתונות היומית , על מחזות שהועלו על הבמה . באקדמיה , למרות חשיבותה , תפסה יצירתו מקום מוגבל . השינוי החל להתחולל באמצע שנות התשעים של המאה העשרים , והואץ לאחר מותו . מחלתו ומותו בטרם עת של מישיצירתו כולה היתה משא ומתן עם המוות עוררו מחדש את גלי ההתעניינות ביצירתו . להתעניינות גוברת זו , הן בקרב הציבור הרחב , הן בקרב החוקרים , היתוספו כמה גורמים , ובראש ובראשונה - הצטברות של אוסף יצירות ענקי , ששולש מאז סוף שנות השמונים , ופרסומו של קורפוס יצירותיו המלא : אחד עשר כרכים של מחזות , בהם ארבעה קבצים שראו אור לראשונה רק בשנת חייו האחרונה , ואשר המחזות שברובם עדיין לא הועלו על הבמה , וקובץ שיצא לאור רק לאחר מותו - החייל הרזה ואחרים . מלבד יצירתו הדרמטית כולל הקורפוס הענף שלו גם ספר שירים , חיי המתים , שני כרכים של פרוזה ושני כרכים של מערכונים ופזמונים , בהם אחרון , שגם הוא יצא לאור לאחר מותו . אלה הצליחו לערער את התפיסה האוטומטית והמתייגת שלוין הוא מחזאי בעל זוג משקפיים אחד בלבד שבעדם הוא מתבונן בעולם , מבקר חריף ובוטה של המציאות הישראלית שאינו בוחל בסגנון וולגרי ובעיסוק אובססיבי בחומרים נמוכים , בהם הפרשות הגוף האנושי . עתה נחשפו כביכול פנים חדשות ביצירתו : היא נגלתה במלוא פרישתה

כתר הוצאה לאור

מרכז הקשרים, אוניברסטת בן-גוריון בנגב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help