sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הגיעו לידי מסקנה כי 'סיפורם עדיין לא , 'סופר ו'אולי הגיע הזמן שנוכל להתחיל בעזרתך מסע אחר , מסע של כתיבה , שיוליך אותנו הלאה עוד . 'ועוד על סמך השיחה הבינותי , כי אמהותיהם כבר זקנו ורוב אבותיהם נפלו במערכה על כפר עציון במלחמת השחרור . יונה שייכת לבני 'הדור , 'השני המופקדים עתה על הסיפור , וחשים כי הגיע הזמן למסור אותו הלאה למשמרת ולפרסמו ברבים . כך הגיעה אליי , אמרה , מאחר שנעשיתי במשך הזמן 'בנק הסיפורים' של קהילות שונות , של בני קיבוץ זה או אחר , של שבויים , של לוחמים שחזרו הביתה מהמערכה ועוד . פרטי השיחה אינם זכורים לי בדיוק , מאחר שמעולם לא נרשמה . כך או כך , במפגש הטלפוני הראשוני הזה הוברר לי , כי יונה שמעה עליי ועל ספריי , ואני שמעתי על כפר עציון . היא שאלה לכתובתי כדי לשלוח לי מאמר שכתבה על המסע בפולין , במטרה להמשיך בקשר לאחר מכן . המגע שנוצר בינינו ברגע זה זרע תהליך שתגובתו היא ספר זה . שתי שאלות עלו בדעתי מיד עם תום השיחה עם יונה . - מהו הסיפור ש'עדיין לא ? 'סופר הרי על כפר עציון , חורבנו והקמתו מחדש 'יודעים , 'כולם כך חשבתי אז לתומי . - מה אני מחפשת בקהל 'מתנחלים' או בני מתנחלים , היושבים ב'שטחים הכבושים' ומהווים 'מכשול לשלום' שהוא כה יקר ללבי ? התשובה על השאלה הראשונה התבהרה לי בהדרגה במשך השנה , במהלך פגישות ההיכרות שהתקיימו בביתי והראיונות האישיים המסודרים עם בני הדור השני , שבהם החילותי בסתיו תשס"ד . הסיפור ש'עדיין לא סופר' מבוסס על שיחותיי אלה , ויבוא לידי ביטוי בספר הזה בשלמותו . אסתפק כאן באמירה , כי גם אם מעמדו של כפר עציון בפרט , ושל גוש עציון בכלל , במערכה על קום המדינה בתש"ח , ועלייתו המחודשת להתיישבות במקום מיד לאחר מלחמת ששת הימים , מסופרים וידועים - ובמרוצת עבודתי התברר לי כי לא כן הוא - הסיפור שעדיין לא סופר , ואליו כיוונה יונה בדבריה , הוא סיפורו של הדור השני . דור זה נושא מרצון או שלא מרצון את הזיכרון , הזהות , הצוואה והמורשת הקיבוציים של כפר עציון . 1 ראו , למשל , עמיה ליבליך חיילי בדיל על חוף ירושלים ( תשל"ט ;( קיבוץ מקום ( תשמ"ג ;( אביב שנות ( תשמ"ז ;( חוץ מציפורים ( רנשנ"א ;( גלגולו של מקום ( תש"ס ) - כולם בהוצאת שוקן .

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה

כתר ספרים (2005) בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help