sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לביתו , בין איש ואישה לנחלתם . הינתקות הילדים מביתם הייתה אחד הרגעים המרגשים , המצולמים והמתוקשרים ביותר בסיקור אירועי ההינתקות . בשיח הנואמים והנפרדים מיישוביהם , עלה לפתע מן העבר סיפורו של כפר עציון או של גוש עציון כולו ; הדוברים הצהירו ונשבעו בסגנונות שונים : 'כפי שחברי כפר עציון גורשו וגלו מביתם , אך המשיכו לצפות , לקוות ולהתפלל , ובסופו של דבר חזרו הביתה - כך גם אנו עוד נשוב אל חבלי ארץ אלה , שהם שלנו ' ! קל להצביע על הניגודים שבין מקרה כפר עציון לבין פינוי יישובי חבל עזה וצפון השומרון . כפר עציון נפל בקרב עם האויב , ורוב חבריו הבוגרים מצאו את מותם במלחמה במקום , ואילו יישובי ההינתקות של 2005 יצאו , פונו או גורשו מבתיהם - לפי הרטוריקה שבה יבחר הדובר - בפקודת ממשלת ישראל , על ידי כוחות הביטחון הישראליים . מנגד , יש בין תושביו היהודים של גוש קטיף מי שחיו במקום כשלושים שנה , שנולדו , בגרו והקימו משפחות משלהם במקום , בעוד כפר עציון , הוותיק ביישובי גוש עציון , ישב על אדמתו מ 1943 עד , 1948 חמש שנים בלבד . על אף הבדלים אלה ואחרים , מספק סופו הטוב של סיפור כפר עציון , בשיבת בניו ובנותיו לאדמתם ובבניית ביתם מחדש אחרי מלחמת ששת הימים , מעין תבנית לתפילה , לתקווה , לסיום מיטיב של הסיפור הנפרש לעינינו בהווה . וכך , לפנינו דוגמה אקטואלית הממחישה איך משחק העבר ב'מחבואים' עם ההווה . כניסתו של כפר עציון לשיח של ימים אלה מדגימה כיצד פרשיות עלומות מגיחות ממסתרי ההיסטוריה לפי הצורך של הפוליטיקה בהווה , אולם בימים שבהם התחלתי את המסע עם 'ילדי כפר עציון' היה מיתוס כפר עציון בתרדמה , ומעשה שהיה כך היה . הסיפור שטרם סופר באחד הימים בשנת 2003 קיבלתי במשרדי , באוניברסיטה העברית בירושלים , שיחת טלפון מפתיעה . הדוברת הייתה יונה ברמן , עורכת עמודים - כתב העת של תנועת הקיבוץ הדתי . בדיבור בטוח ובקול נעים הציגה עצמה כאחת מ'ילדי כפר , 'עציון אשר באחרונה יצאו לטיול שורשים בפולין , שמטרתו העיקרית הייתה ביקור בעיירות ובמקומות ההכשרה שמהם הגיעו הוריהם ארצה . במהלך טיול זה נפתחו הלבבות , ובשעות הארוכות שבילו יחדיו בנסיעות ובטיסות ,

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה

כתר ספרים (2005) בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help