sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא ההווה בחברה הישראלית כה גועש ורב פעלולים , כל יום מביא עמו חדשות עזות המוחקות כהרף עין את החדשות המרעישות של אמש . תקשורת מקצועית וחובבנית כאחת מפיצה את החדשות במהירות הבזק בעשרות ערוצים לכל עבר . שאלת השאלות של ההיסטוריונים , האם יש מה ללמוד מן העבר כדי לנווט לטוב את ההווה , לחזות את הצפוי לנו בעתיד ולהתכונן לקראתו , נדחקת הצדה מפאת דחיפותן של החדשות . רק לעתים רחוקות עוצר מי מאתנו ורואה את הדמיון בין מה שקרה למה שקורה , מביט לרגע בחוקיות אפשרית , המסוגלת לתת פשר ומשמעות ליד המקרה . אינני גורסת כי העבר נקבע בזיכרוננו לעד . לזיכרונות האישיים או הקיבוציים , ואף לספרי ההיסטוריה , אין נוסחה אחת מקובעת ומקודשת של אירועי העבר . גם סיפור העבר משתנה , לעתים אף מן הקצה אל הקצה , בהתאם למה שקורה בהווה ולנקודת המבט של המתבונן , בהשפעתם של ידע חדש שנחשף , או של אמונות ודעות הצובעות את העובדות או את הזיכרונות בצבעים חדשים . ובכל זאת , אם דומה המתבונן בהווה לצופה בים סוער , ניתן לכאורה לדמות את חוקר העבר , בין שמדובר בעבר אישי או בעבר קיבוצי , למי שצופה באגם שלו , שאדוותיו קלות וקרקעיתו צלולה . האם תיתכן העברת ידע ותובנה בין האחד לאחר ? בימים אלה , שבהם מסתיימת כתיבת הספר 'ילדי כפר עציוך , סיפור שעניינו דור תש"ח , וראשיתו לפני הקמת המדינה , הגיע זה עתה לקצו פינוי חבל עזה וצפון השומרון , שכונה 'תהליך . 'ההינתקות לנגד עיני הצופים בתקשורת , בארץ ובעולם , נפרשו מאות תמונות הממחישות את הקשר העמוק בין אדם

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה

כתר ספרים (2005) בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help