sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הראשונים שהורשו בראשית שנות השמונים לעיין בתיקים אשר היו חסויים עד אז מצאו עצמם שוב ושוב אוחזים במצחם בהשתאות אין קץ . לא זה מה שלימדו אותם בבית הספר , אמרו לעצמם שוב ושוב והתכוננו למתקפה הבאה : מה לכם המנפצים מיתוסים , אומרים להם , מי עזמכם . יש הזקוקים למיתוסים ? זה לגיטימי . אך יש האומרים שאסור לבחון מיתוסים כי אין זה פטריוטי . זו דרכו של כל פטריוט : לעולם ידע מי פטריוט ומי לא . נדמה לי שגם א"ב יהושע זעם על נערי רחביה ההם מפני שלא היו פטריוטים דיים , על פי טעמו . כששכך לרגע געשו , העזתי לשאול את יהושע מדוע , בעצם , אסור לדבר על מכוניות פולקסוואגן והמורה , אני זוכר , אמר שאני לא נורמלי . אולי צדק , אך לימים כתב : "כשיבוא השלום והמסגרת הנורמלית של מדינת ישראל תזכה להכרה הסופית והאחרונה של קהיליית העמים , ובעיקר עמי האזור שבו אנחנו חיים , נדע שהנורמליות אינה מילת גנאי , אלא להפך , פתיחתה של תקופה חדשה רבת אפשרויות , שבה יוכל העם היהודי לעצב את גורלו , ליצור את תרבותו המלאה , להשתתף בעיצובה של האנושות כחבר שווה זכויות בקהילה הבינלאומית . הנורמליות תתגלה כדרך הטובה ביותר להיות אחד ושונה , יחיד ומיוחד ( כמו כל עם אחר , ( מבלי לחשוש כל הזמן לאובדן . "הזהות זו אכן תמצית החלום הציוני : קיום נורמלי לעם היהודי , עם חיים במדינה עצמאית שרוב תושביה יהודים . רוב תושבי ישראל יהודים , אך רובם מתקשים עדיין להסכים על נורמות היסוד של החברה ; למעשה אף אינם מסכימים עדיין מיהו יהודי . אין זו מחלוקת חדשה , ושורשיה עמוקים . בלשונו של הפילוסוף הירושלמי המנוח שמואל הוגו ברגמן , זו מחלוקת בין "שני עם . "ישראל ברגמן הסביר : "יש ביהדות מאז ומעולם שני זרמים המתמודדים זה בזה בדו קרב : זרם אחד הוא בדלני . הוא שונא את הגוי . מטפח את תסביך עמלק ובכל

כתר הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help