sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:19

הקוד התפעולי ומרכיביו הפילוסופיים והאינסטרומנטליים המחקר חושף את ההיבטים הפילוסופיים הנוגעים למקורות הסמכות האסלאמיים שמהם שואבת ההגות הרדיקלית את חזון שחזור העוצמה והשליטה בעולם . הדברים אמורים בעיקר בקוראן , בשליח מוחמד , באמרותיו ובביוגרפיה שלו . סמכות זו שבה עושים שימוש תועמלני ה"דעוה" ( התועמלנות הדתית ) כוללת אישור ולגיטימציה אלוהית לממש את מטרות האסלאם באמצעות הפעלת כוח , הרג וטרור . המחקר שופך אור על ההיבטים האינסטרומנטליים במסע האסלאמי לעוצמה שנועדו להרחיב את מוטת ההשפעה של האסלאם הרדיקלי דרך צבירת העוצמה המשאבית המגבה את פעילותו , השימוש בכוח , בטרור , בהונאה ובתחבולה נגד הלא מוסלמים כדי לכפות עליהם את האסלאם או להכפיף אותם למרותו . הקוד התפעולי הנו , אם כן , כלי עזר בשירותה של המ"ם השישית , העוסקת במצב התודעה , שכולל את ההיבטים הפילוסופיים והאינסטרומנטליים העומדים ביסוד הקוד התפעולי של השחקן האסלאמי הרדיקלי טרם נקיטת פעולה . מודל היישום אל - ע'צ'באן חושף בספרו את דרך פעולתו של מודל היישום למימוש הקוד התפעולי לשחזור עוצמת האסלאם . מודל דיאכרוני - סינכרוני זה משמש כמכניזם יישומי בידי המנהיגים והמטיפים של הדעוה במובלעות האסלאמיות , באורח שיטתי אבולוציוני , לאורך ארבעת שלבי שחזור האסלאם המבוססים על לקחי תבניות המורשת שהנחיל מוחמד . פעולתו מתבצעת בהתאמה למצב המובלעת בשלב הרלוונטי במציאות . נוסף על כך מופעל מודל זה גם לצורך פתרונות אד - הוק למצבים ולאתגרים משתנים . השחקן האסלאמי העושה שימוש במודל היישום מתחיל ממצב של הגדרת המציאות והמכשולים שבהם הוא נתון , יורד " לעומק" פיר הזמן , לאחת מארבע תבניות העבר המופתיות , ושולף משם את הלקחים המתאימים למצבו ולבעייתו , ואחר כך מיישמם " לרוחב" במציאות . מודל זה מאפשר גם לחוקר ולמעריך המזהה מציאות מוגדרת במובלעת אסלאמית רדיקלית ( למשל באירופה ) " ללכת לאחור על , "העקבות להסתייע ממש באותו מודל יישום שבו עשה השחקן האסלאמי שימוש ולאתר את הלקחים הקדומים המתאימים של הקוד התפעולי שייתכן שייבחרו ויינקטו על ידי השחקן האסלאמי במציאות מוגדרת זו . מנגד , החוקר יכול להסתייע בלקחים העתיקים שאותם הוא מיירט בנאומים , בפרסומים , במסגדים , בכלי התקשורת ובפרסומים סגורים כדי להגדיר - באמצעות מודל היישום - את מצב המציאות ותמונת האויב המשתקפים בפתרונות ולקחי שעה אלה , שנבחרו על ידי השחקן האסלאמי לפי הדימוי העצמי של המובלעת ותמונת האויב שלה במציאות שאותה הגדיר שחקן זה . מודל יישום זה שבידי שחקן הדעוה הנו אם כן גם כלי עזר דיאגנוסטי עבורנו , להבנת הקוד התפעולי , להערכת המצב ולתיחום תפריט התגובות של שחקן אסלאמי בתנאי חוסר ודאות . השקפת עולמו של השחקן האסלאמי לגבי הקונפליקט , האויב והיהודים השחקן האסלאמי , איש , "דעוה"ה משמש ציר סמכות אסלאמי עיקרי וקריטי למימוש מטרות האסלאם הרדיקלי . פגיעה בפעילותו מוגדרת בדוקטרינה של אל - ע'צ'באן כעילה למלחמה . חשיבותו נובעת מהיותו תווך לתנופת התהליך של שחזור העוצמה האסלאמית שכן הוא זה העושה שימוש במודל היישום שהופך את הקוד התפעולי האסלאמי הרדיקלי ממשנה סדורה למערך של ביצוע אופרטיבי בשטח . לפי הקוד התפעולי האסלאמי - רדיקלי השחקן האסלאמי מתאפיין , בהשקפת עולם דתית - פוליטית נוקשה המחויבת לתבניות היסוד האסלאמיות ולקחיהן ( שלא כשחקן פוליטי חילוני " . ( "תזזיתי השקפת עולם זו כוללת עוינות ההולכת ומקצינה לאורך ארבעת שלבי ההתעצמות ביחס כלפי היריבים בקונפליקט , היינו , האויב ( בעיקר , "כופרים"ה הנוצרים והיהודים . ( לפי קוד תפעולי זה עולה בבירור כי היהודים משמשים עבור השחקן האסלאמי גורם הזדהות שלילי . השנאה כלפיהם מצטיירת כיסוד אסלאמי קבוע המגבש ומזין מוטיבציות איחוד כלקח אמוני דתי מכונן קדום שאינו מציע פשרה ודו - קיום עמם אלא מועיד ליהודים ברבות הזמן חיי חסות זמניים ( ד'מה ) תחת שלטון אסלאמי , ובסיכומו של דבר התאסלמות או מוות . השחקן האסלאמי הוא אופטימי וסבלני שכן הוא משוכנע בניצחונו של האסלאם בסופו של דבר כהבטחה אלוהית . עם זאת , השחקן האסלאמי מתפקד דרך קבע באווירה של מזימתיות ורדיפה , הסתרה ומניפולציה ומצב של איום ותחושת נחיתות , בעיקר מול היהודים . טבעם המהותי של החיים הפוליטיים ושל השחקן האסלאמי מתפקד דרך קבע באווירה של מזימתיות ורדיפה , הסתרה ומניפולציה ומצב של איום ותחושת נחיתות , בעיקר מול היהודים . טבעם המהותי של החיים הפוליטיים ושל האויב מבחינתו הנו היעדר הרמוניה , מצב של קונפליקט ומאבק מתמשך אסלאמיסטים מפגינים בהולנד . מאבק מתמשך שתכליתו להביא להשלטת האסלאם על העולם

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help