sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מנהרת הזמן גדעון מיטשניק סא"ל , לשעבר רע"ן ההיסטוריה והמורשת בחמ"ן וכיום רע"ן במחלקת ההיסטוריה בצה"ל ; gidim 2007 @ gmail . com 1 באוקטובר 1985 מבצע " רגל . "עץ הפצצת מפקדות אש"ף בתוניסיה . התקיפה התאפשרה הודות לשיתוף פעולה הדוק בין חיל האוויר לכלל גופי המודיעין , איסוף מודיעין מדויק והכנת תיקי יעד מפורטים . 29 באוקטובר 1956 תחילת מלחמת סיני ( מבצע קדש . ( המערכה בת שמונת הימים נפתחה לאחר מגעים חשאיים עם בריטניה וצרפת , שבהם היה לאמ"ן בראשות יהושפט הרכבי תפקיד מרכזי , על רקע מתיחות גוברת מול מצרים . לאחר שורת הישגים צבאיים וכיבוש רצועת עזה וסיני נאלצה ישראל לסגת מסיני בשל לחץ בינלאומי . נובמבר 1964 מבצע " . "שלדג מבצע לאיסוף מל"מ ( מודיעין למבצע ) שנערך במצרים על ידי סיירת מטכ"ל בסיוע חיל האוויר . המבצע היה חלק מסדרת מבצעים משותפים לאיסוף מודיעין שנערכו בשנים שלפני מלחמת ששת הימים . 5 נובמבר 1992 אסון צאלים . 'ב בתאונת אימונים של סיירת מטכ"ל בבסיס צאלים נהרגו חמישה מהלוחמים שהשתתפו באימון ושישה נפצעו מטיל שנורה בטעות במהלך תרגיל . 5 בדצמבר 1992 העלאת עצמותיהם של חללי " . "אגוז הבאת שרידיהם של 43 חללי הספינה לקבורה בישראל . בינואר 1961 טבעה הספינה בדרכה ממרוקו לגיברלטר במסגרת מבצע חשאי של המוסד להעלאת יהודי מרוקו . 8 בדצמבר 1954 פרשת " המתקן" ואורי אילן . כוח יצא למשימה של תחזוקת מתקן ציתות בשטח סוריה . חמשת לוחמיו התגלו ונלקחו לשבי בדמשק שם עברו עינויים קשים . אחד מהם , אורי אילן , התאבד כדי שלא להסגיר סודות והסתיר בבגדיו כמה פתקים שעל אחד מהם כתב : "לא . "בגדתי תמך הרוב המכריע בגישה מפויסת ומפייסת זו . על כך ראויים חברי הוועד המנהל לכל שבח ; רוב חברי הוועד המנהל פורש הפעם , ובתוכם מהוותיקים ומדור מקימי העמותה , ואנו נפרדים מכל אחת ואחד מהם בתודה ובאיחולי חיים ארוכים ובריאות טובה . חלק חשוב מהעשייה שלנו בתקופת שמונה השנים לא הוקדש רק לפעילויות לחברות / ים אלא לפעילויות של הציבור שלנו למטרות חינוכיות , לשימור פרקי מורשת למען דורנו אנו והדורות הבאים ולמען מטרות הקשורות בחוסן הלאומי ובביטחון הלאומי . כך למשל כתב העת שלנו , זה שבו אתם אוחזים ברגע זה , הנו מקור חשוב ומוערך כיום בקרב ציבור רחב הרבה מעבר ליוצאי קהילת המודיעין . הוא משרת אותנו , את החברים , אך לא רק אותנו . חברי המל"מ נרתמים בהתנדבות לקחת חלק בפעולות המל"מ ; למשל , מי שמציג פרשייה לנוער במסגרת ימי החוויה שהתרחבו בשנים אלה , או מי שהשתתף בכתיבת מאמר בספר על קהילת המודיעין שיצא לרגל יובל 60-ה למדינה - כל אחת ואחד העשירו את העשייה של העמותה אך בו בזמן גם העשירו את עצמם . ואיני מונה את שלל האירועים או היוזמות שאכלסו את החדרים ואת האולמות בעיקר בערבים אך לא רק בהם . דווקא בעתות מצוקה ומשבר יש ערך יוצא דופן לקול שיצא מאיתנו , אם הוא אחראי ומשכנע ומעודד ומעל לכול אמין , סמכותי ובהיר . בהקשר זה התחזק מעמדו של המל"מ בזירה התקשורתית והבינלאומית , בעיקר בזכות מרכז המידע למודיעין ולטרור המפיק חומר איכותי בשפות לועזיות , ביניהן ערבית ופרסית . זה לא רק אות כבוד לנו - זה גם מקור לגאווה לכל חבר בעמותה . ועדיין לא מצאנו תשובה ניצחת לשאלות " המל"מ לאן " ? ו"המל"מ לשם מה . " ? בשנתיים האחרונות עסק צוות שהקמתי בגיבוש תוכניות וחלופות לעתיד . ההחלטות בדבר כיווני העתיד יהיו מונחות לפתחם של יושב הראש החדש והוועד המנהל הנבחר , וחזקה עליהם כי יעשו מלאכתם נאמנה . לא הייתי יכול למלא את תפקידי כיאות ללא הסיוע והתמיכה של צוות העובדים המסור שלנו ושל המנכ"ל . תודה להם ולכל אלה ששירתו בצוות לאורך השנים . אני רוצה לסיים בתובנה שלי על אחד מההיבטים של פעולתנו המשותפת . כפי שציינתי , כולנו הגענו הנה עם מטענים מכובדים של עשייה . לצורך התארגנותנו השוטפת נדרשנו להקים מסגרות ניהול , לבחור בעלי תפקידים , ראשי ועדות וכיוצא באלה . אך בבסיס הדברים כאן , במל"מ כולנו שווים , ושוויון זה הכתיב בעיניי דרך התייחסות חברית על בסיס של הדדיות מוחלטת . לכל אחד מאיתנו שלל דעות והשקפות , ומותר לנו להביאן לידי ביטוי בדרך שאנו פועלים במל"מ מול אורחים , תלמידים , נוער או כל גורם חוץ . המגבלה היחידה היא כי לא ייאמרו דברים ולא יתבצעו מעשים החורגים באופן קיצוני מגבולות הקונסנזוס הרחב . כל גישה אחרת רק תעורר ריב ומדון ותוביל , חלילה , לקץ קיומנו כארגון . והרהור אחרון - האופי המיוחד של ייעוד המל"מ המחבר בין המורשת לבין השכול צריך להביא אותנו להתבטא ולנהוג גם במידות של צניעות וענווה ולהימנע גם מחשש - פגיעה בזולת . שלכם , אפרים הלוי

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help