sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

קיומה של סלומון כאישה , כאמנית וכסופרת מוצג כאן כיצירת אמנות , שנוצרה בתקופה של טרור ושל יצירתיות . נויה גלרי זנלה מוהולי זנלה מוהולי , ( Muholi ) צלמת , אמנית וידיאו ומיצג מדרום אפריקה ( נולדה ב 1972 בדרבן ; חיה ויוצרת בקייפטאון , ( מגדירה את עצמה כ"אקטיביסטית חזותית" . ( visual activist ) היא מבקשת להעלות לתודעה הציבורית והפוליטית את בעיית הניצול המיני של נשים וגברים מן הקהילה ההומו לסבית בארצה , דרום אפריקה , באמצעות סרט וידיאו ותצלומי דיוקן בשחור לבן . מוהולי מדברת על רגע הצילום ועל רגשותיה כצלמת אל מול הדיוקן . היא מציגה 66 דיוקנאות חדשים משנת , 2011 חלק מתוך סדרה מתמשכת ( שהחלה ב . ( 2006 התצלומים מציעים מבט פנימי על חייהן של הנשים השחורות ושל הגברים הטראנסג'נדרים , שאותם פגשה במסעותיה כאקטיביסטית , לא רק בדרום אפריקה , אלא גם במדינות נוספות ביבשת , כמו זימבבווה ואוגנדה . מקבץ הדיוקנאות מייצג אמירה חזותית , ובד בבד מכונן ארכיון , המסמן , ממפה ומשמר קהילה , שהיא לרוב בלתי נראית . בחללי הנויה גלרי ( Neue Galerie ) יצרה מוהולי נוכחות של בני אדם " שקופים" שאיש אינו רואה . נוכחותם המסיבית של הדיוקנאות אינה מאפשר לצופה להתעלם מן הבעיה . סרט הווידיאו התיעודי והמטריד , א ה ב ה ק ש ה ( בשיתוף עם פיטר גולדסמיד , ( שופך אור על הדעות הקדומות ועל האלימות המינית , שחוות לסביות בארצה . ג'פרי פרמר : Leaves of Grass יצירתו של ג'פרי פרמר ( Farmer ) ( אמן קנדי , יליד ונקובר , שם הוא חי ויוצר גם היום ) שואבת מסיפורים , מחלומות , מספרות , מתרבות עממית ומתיאטרון . היא מתבססת על מגזינים אמריקניים , במקרה הנוכחי גיליונות המגזין Life מן השנים , 1985-1935 שמהם הוא גוזר את גיבורי התרבות כבובות צללים . במבט הסוקר את היצירה גדולת הממדים ( כ 20 מטרים אורכה וכ 4 מטרים לפחות גובהה ) נוכל לזהות איים של נושאים , כמו יצירות אמנות דוגמת אולימפיה של מאנה , ציור נוף של וינסנט ון גוך וספל התה הפרוותי של מרט אופנהיים ; שחקני קולנוע , כרונלד רייגן ואליזבת טיילור ; כוכבי זמר כמו אלביס זנלה מוהולי , מתוך הסדרה פרצופים ומצבים , מאז , 2006 תצלומים . תצלום : רחל סוקמן Zanele Muholi , from the series Faces and Phases , 2006-present , photographs . Photo : Rachel Sukman . Location : Neue Galerie

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help