sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

א

From:  > בשבי האוטופיה > א

Page:13

ביותר להתרוצצות הזאת היוותה שירת ביאליק : האינטרפרטציות השונות לטיבה הלאומי התפלגו לעתים קרובות בין תפיסתה כמשמרת את החוויה היהודית דתית מחד גיסא , וכביטוי למאמץ הרואי ליצירת שפה חילונית לאומית מודרנית , מאידך גיסא . שירתו של אברהם שלונסקי , שנתפסה לעתים קרובות כגילוי המובהק של שירת העלייה השלישית שברוח 'דת העבודה / העניקה לבוש לשוני חילוני לסמנטיקה המסורתית דתית . כך , למשל , השיר הפותח בשורות הנודעות 'הלבישיני , אמא כשרה , כתונת פסים לתפארת / ועם שחרית הוביליני אלי עמל עמל' ) ' . , ' שלונסקי תרפ"ז , צח ) נתפרש כדוגמה אופיינית לעמל החלוצי , המחלן את המשמעויות המקודשות של הסמנטיקה המקראית ( לאור ; 140-134 , 1979 גולדברג תשל"ד , . ( 73-57 אכל נראה שלא פחות מכך בלט כאן גם התהליך ההפוך , של קידוש החול , שמעניק למעשה החלוצי הילה של ריטואל דתי . , 'אסרו חג'ב שיר אחר שכתב אז שלונסקי , באותו קובץ , הוא שולל את ההבחנה החותכת בין קודש לחול , תוך התמקדות באסרו חג , אזור הגבול שביניהם : דפוסים אלה של טשטוש בין קודש לחול ושל מאבק ביניהם ניכרו באמביוולנטיות הבסיסית שגילתה התרבות הציונית כלפי העמדה המשיחית : כנגד התודעה העצמית המהפכנית

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. המרכז למורשת בן גוריון

מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help