sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

טענה אחר טענה הוא מעלה ודוחה , מאות ספרים הוא מביא להוכיח את דבריו , משוטט על פני כל הספרות התלמודית והפרשנית - מימי התלמודים ועד ימינו . איני יודע כמה אחוזים ממה שקראתי הבנתי , אך יצאתי לאחר כמה שעות עם הבנות אחדות . ראשית : שפגשתי אדם ענק בתורה ; שנית : שיש לי עוד המון מה ללמוד ; ושלישית ( ועיקרית ) שאלך לתבוע את עלבוני מהמדריך . מאז עברו כשלושים שנה . הספקתי לקרוא מאות תשובות של הרב עובריה , אך אותה תחושה של מפגש עם גדלות בתורה לא נמוגה , אלא רק הלכה והתעצמה . ככל שלמדתי יותר , התפעלתי יותר מהקף כתיבתו ומאומץ פסיקתו . במשך השנים הלך האיש וגדל , עד שרכש את מעמדו כאחר מפוסקי הדור . בגוף הספר אתאר את תהליך התקבלותו של הרב עובדיה כפוסק גם בעיני האשכנזים . בשונה מדמותו התורנית , מכירה החברה הישראלית את הרב עובריה יוסף בעיקר בהקשרו הפוליטי . מובן שהסיבה העיקרית לכך היא הקמתה של תנועת ש"ס בראשית שנות ה . 80 עיתונאים סקרנים ניסו להאזין לדרשותיו של הרב עובדיה במוצאי שבתות ולהוציא מתוכן מרגליות שיספקו חומר עסיסי לתקשורת , אולם את תרומתו ליצירה התורנית בעולם היהודי הם לא גילו . מתוך הערכה גדולה למפעלו הספרותי , ביקשתי לחשוף את הרב עובדיה יוסף לעיני החברה ברמותו העיקרית , כ"איש . "ההלכה ספר זה איננו ביוגרפיה של הרב עובדיה יוסף במובן המקובל של מונח זה . המיוחד בספר זה הוא הניסיון להתבונן באישיותו ובתולדות חייו מתוך עולמו שלו - היינו מתוך ספריו וכתביו בהלכה , שכן אי אפשר לתאר את הרב עובריה יוסף , אלא כ"איש . "הלכה כל עולמו של הרב עובדיה יוסף סובב סביב ספרי ההלכה . מילדותו ועד היום הוא חי במתח לימודי גדול , משקיע את כל עיתותיו בלימוד הלכה , בהוראתה ובפסיקתה . עוברת היותו מחונן בזיכרון פנומנלי מאפשרת לו לאגד את כל ספרות הפסיקה בכל נושא ולפלס דרך ליעדים שהוא מציב לעצמו . השפעתו על עיצוב החברה נעשית דרך חדר העבודה שלו , ומשם היא יוצאת בשלוש דרכים . דרך ספריו , דרך ביסוס עולם הלימוד התורני , וררך הדרשה הציבורית . שלושה מעגלים אלה - היצירה הספרותית , מערכת החינוך התורני , והדרשות הציבוריות עממיות - מסכמים את הקף הפעילות של הרב עובדיה יוסף , מבפנים כלפי חוץ .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help