sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בדברים האלה אני כבר מסמן עמדה וכיוון ; בעיניי הסוד הוא עניין רציני עד מאוד שראוי לתת לו מקום מרכזי בחיים , אבל 'לא כל הרוצה ליטול את השם . 'ייטול לא אוכל כמובן לפזר לגמרי אף אחד מסוגי הערפל הרעים שהזכרתי , לא זה התאורטי ולא זה הקיומי רוחני . עצם ריבויין וגיוונן של התופעות עושה משימה זו בלתי אפשרית , ואפילו אם נמקד את המבט בקטע מן המכלול , השאלות שאפשר וראוי לשאול מסתעפות לכיוונים רבים ויכולות להידון ממגוון של היבטים . לא אתייחס בספר בפירוש לתופעות החברתיות והרוחניות העכשוויות שהזכרתי , שמעורבים בהן מוץ ובר ; הן עומדות ברקע שאיפתי המפורשת לעשות לסוד מקום בתמונת עולם רציונלית ביקורתית , אבל אינן בחזית הדיון . הבירור המושגי של ( מושג ) הסוד והפנומנולוגיה של הסוד מרכזיים יותר למטרתי , והם מתפתחים לאורך הספר ושוזרים את כל פרקיו ; אבל גם הם אינם הציר שמעצב את המבנה והמהלך שלו . הציר שסביבו הספר מתפתח ושדרכו אנסה לפתוח פתחים אל הסוד הוא העיון במסעו של רבי נחמן לארץ ישראל , מסע אל הסוד של בעל סוד מובהק ומופתי . דרך הנגיעה בבעל סוד ממשי ובחייו הממשיים אנסה לגעת בממשותו של הסוד , ובכך לתרום תרומה מסוימת לפיזור חלק מהערפל . רק חלק ; שכן , לטעמי , בצד הערפל הרע יש לזכור גם את הערפל הטוב , המהותי לסוד , 'הערפל אשר שם האלהים' ( שמות כ : יח . ( המסע לארץ ישראל היה נקודת מפנה בחייו של רבי נחמן . כעדותו שלו עצמו , כשבא TV : מארץ ישראל ' v-. ? ? T : אמר - T שהוא v מתביש " - : ? בכל T : rruiprirn rri-rinn שהשיג קדם שהןה באךץ ישךאל , ולא היו נחשבים בעיניו לכלום ( חיי מוהר"ן , אות נה ;( ועוד אמר שכל התורות שגלה קדם שהיה בארץ ישראל , אינו רוצה כלל שיהיו כתובים בספריו ( שם , אות שנז . ( עוד לפני המסע כבר קנה רבי נחמן לעצמו שם , ועדה קטנה של חסירים מעריצים נסתופפה סביבו , אבל רק עם שובו מארץ ישראל , והוא בן , 27 ראה את עצמו ראוי להנהגה . חוקרים שעסקו בחייו ובהגותו נתנו כמובן את דעתם גם על המסע לארץ ישראל , איש איש בדרכו , וישנן נקודות השקה ומגע בין התוכנות שהציעו ובין אלו שאציע אני . ובכל זאת הניחו לי בקעה

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help