sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

צוואתו של עבדאללה עזאם לא הרחק ממקום חיסולו של אוסאמה בן לאדן נהרג ב 1989 - בפיצוץ מסתורי בעיר פשוואר מורו הרוחני , הפלסטיני שיח' עבדאללה יוסף עזאם . מי היה השיח' שדגל בג'יהאד כתכלית חיים , וכיצד הגשים תלמידו בן לאדן את צוואתו הרוחנית שאול ברטל ד"ר , מרצה לעניינים פלסטיניים באוניברסיטת בר-אילן ; osh-re @ zahav . net . il גופי הטרור העולמיים התמודדו בשנה האחרונה עם הסתלקותו מהזירה של מי שהיה דמות דומיננטית במלחמת הג'יהאד , מנהיג אל - קאעידה אוסאמה בן לאדן . 22 שנים קודם לכן חוסל מנהיג טרור אחר שהיה מורו הנערץ של בן לאדן - הפלסטיני שיח' עבדאללה יוסף עזאם , הידוע גם כשיח' הג'יהאד . עזאם הוא מושא להערצה בקרב מוסלמים רבים חדורי להט ואידיאולוגיה הנושאים את שמו על שפתותיהם בטרם ילכו לגן העדן עם 72 הבתולות . בחינת צוואתו שאותה הוריש לתלמידיו לפני מותו אינה מותירה ספק כי התלמיד בן לאדן הלך בדרכי מורו . " משום מה" גם המורה וגם תלמידו לא זכו להשלים את ימי חייהם בשלווה ובנחת . עזאם שהטיף כל ימיו ללכת בדרך הג'יהאד ולמות כשהיד " זכה" יחד עם שני בניו , מחמד ואברהים , להגשים את שאיפתו בפיצוץ מסתורי בפשוואר שבפקיסטן ב 25 - בנובמבר . 1989 נסיבות מותו עודן מעורפלות , וישנן דעות שונות מי הוא הגורם העומד מאחורי מותו . כך או כך , השפעתו של עזאם על הג'יהאד העולמי ככלל ועל הג'יהאד הפלסטיני בפרט היא עצומה . דמותו של עזאם , השיח' המג'אהד ששילב בחייו " תורה ועבודת , "יהאד'הג שימשה השראה לתנועת חמאס שאף קראה לאקדמיה הצבאית שהקימה על שמו . כתביו ומאמריו עדיין נפוצים בקרב ארגונים אסלאמיים רבים הרואים בהם ספרות המדריכה את דרכם . גם ארגוני האסלאם הפלסטיניים מעריצים דמות זו . מה אם כן יותר ראוי מלצטט את מאמרו של עזאם בספרון של הג'יהאד האסלאמי בפלסטין המוקדש למותם של " שהידי חברון" מ 16 - באפריל . 1995 בספרון , לצד הספד שנישא עליו על ידי עמר סלימאן אל - אשכאר המשווה את עזאם לאחד מגדולי האומה האסלאמית בדומה לצלאח אל - דין ולעומר אבן אל - ח'טאב , מובאת דרשתו של עזאם במלואה . דרשה שנישאה לזכרו של השהיד ג'לאל אל - דין חקאני באפריל . 1986 בדבריו מדגיש עזאם את הג'יהאד כתכלית חייו של המוסלמי : " חייכם הם הג'יהאד , תפארתכם בג'יהאד , ונוכחותכם קשורה קשר גורלי לדרך . "יהאד'הג מהותה של דת האסלאם לפי עזאם היא הלחימה בכופרים : " אלה אשר חושבים כי דת האל יכולה לנצח ללא ג'יהאד , לחימה , דם , חלקי גוף כאלה וגולגולות , אינם מבינים טבעה של דת . "זו עזאם הטיף לתומכיו ולתלמידיו להתרחק מן ההנאות ולהשתוקק למוות : " השתוקקו למוות המעניק לכם את החיים . אל תשלו את עצמכם בשאיפתכם [ למשהו אחר פרט למוות . [ אל תטעו ללכת אחר אלוהי . "ההבל היסוד לתפיסתו של עזאם נעוץ בפרשנות הרחבה אשר ייחס לפסוק המכונה פסוק החרב בקוראן . " כי הנוסח המכריע והתשובה הנחרצת [ בפסוק החרב ] הם שנותנים את התשובה לכל מי שרוצה להתענג על פסוקי המלחמה למען האלוהים . או להעז פנים כלפי הפסוקים המפורשים או להחליף [ פסוקים אלה ] במשמעות גלויה וסופית אחרת . לכן יש לראות פסוקים אחרונים אלו [ פסוק החרב ] כהדרכה סופית של הטקסט . " פסוק החרב הוא : ' הילחמו במשתפים כולם , כשם שהם נלחמים בכם כולם , ודעו כי אלוהים הוא עם . 'היראים או הפסוק ' עם תום החודשים הקדושים הרגו את הכופרים בכל מקום שבו תמצאום , תפסו אותם , כתרו אותם וארבו להם בכל מקום שהוא . אולם אם יחזרו בתשובה ויקיימו את התפילה ויתנו צדקה ( זכאת , ( שלחו אותם לחופשי כי אללה סולח ורחום . "' בן לאדן הגשים בחייו את צוואתו של מורו עבדאללה עזאם ומאז הפיגוע במגדלי התאומים ב 11 - בספטמבר 2001 המשיך לבצע ולתכנן כראש ארגון אל - קאעידה פעולות טרור רבות . עזאם הרי לימדו כי אי - השתתפות בג'יהאד פירושה כפירה . " אני לא רואה שום דרך - אלוהים יודע - מה ההבדל היום : בין נטישת הלחימה למען האל לבין נטישת התפילה , הצום ונתינת . "הצדקה אין אפשרות להשתחרר מחובה זו שכן כולם חייבים בג'יהאד . המחויבות לג'יהאד היא מוחלטת בכל מקום שבו המוסלמים מותקפים . " אין שום הבדל בין הלחימה בפלסטין או באפגניסטן או בכל נקודה שהיא מבין האדמות שבהן מושפלים המאמינים על ידי . "הכופרים בן לאדן אומנם מת , אך האידיאולוגיה הרצחנית הזאת עדיין חיה ובועטת . בן לאדן הגשים בחייו את צוואתו של מורו עבדאללה עזאם ומאז הפיגוע במגדלי התאומים המשיך לבצע ולתכנן פעולות טרור רבות . עזאם הרי לימדו כי אי - השתתפות בג'יהאד פירושה כפירה . אין אפשרות להשתחרר מחובה זו שכן כולם חייבים בג'יהאד שיח' עבדאללה יוסף עזאם . השפעה עצומה על הג'יהאד העולמי

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help