sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מח קרים העוסקים בספרותמקרים במתמטיקה פיתוח ספרות מקרים והשימוש בהם הופכים יותר ויותר לחלק מרכזי בתכנית ההכשרה של סטודנטים להוראה ובהשתלמויות לפיתוח מורים . עבודתנו בנושא האירועים המתמטיים התחילה עם פיתוח אירועים מתמטיים בנושא הפונקציות עבור מורים המלמדים בחטיבת הביניים . העמדה עם כמה קבוצות מורים נעשתה במסגרת סדנאות קצרות של כשלוש שעות . המחקר שליווה את ההתנסות הזו הראה שהעיסוק באירועים מתמטיים הגביר את מודעות המורים הן לדרכי חשיבה של תלמידים והן לדרכי תגובה של מורים Even ) . (& Markovits , 1993 בעקבות מחקר זה , תכננו קורס ארוך יותר ומקיף ( של סמסטר אחד ) למורים בבית הספר היסודי אשר התמקד בניתוח אירועים מתמטיים בכיתה . ( Markovits & Even , 1999 ) במחקר אשר ליווה את הקורס בדקנו את הפוטנציאל הטמון כשימוש באירועים מתמטיים בארבעה הקשרים : תשובות בכתב של המורים לשאלונים שבהם נתבקשו להגיב לאירועים , ראיונות שלנו עם המורים , דיון באירועים במליאה וראיונות שערכו המורים עם תלמידיהם . במחקר מצאנו שבכל אחד מההקשרים האלה עלו היבטים אחרים של ידע תוע-פדגוגי . חלק מהיבטים אלה צוינו מפורשות על ידי המורים עצמם בעוד שחלק עלו בצורה סמויה בתגובותיהם . ( Even & Markovits , 1997 ) בארה '' ב עוסקים קארן בארנט ( Carne Barnett ) וחבריה ( בתוך Merseth , ( 1996 בספרות מקרים בתחום המתמטיקה החל משנת , 1987 במסגרת פרויקט בשם , Mathematics Case Method Project והם כתבו מאמרים אחדים בנושא Barnett and Friedman , 1997 ; Barnett and Ramirez , 1996 ; Barnett , ) . ( 1998 על מנת לקבל מושג על האופן שבו משתמשים בארנט וחבריה בספרות המקרים , נתייחס למאמרה של בארנט משנת . 1998 במאמר זה מתוארת עבודה עם ספרות מקרים בנושא המספרים הרציונליים . המקרים שבהם השתמשו הם סיפורים קצרים של מורים המתארים אירועים מתמטיים ממוקדי קושי , אשר התעוררו כשלימדו בכיתותיהם את נושא המספרים הרציונליים . במקרים מתוארים היבטים העוסקים באסטרטגיות הוראה , בתאוריות למידה ובדרכי חשיבה של תלמידים . 1 של ד " ר רוחמה , pN מהמחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן למדע , ושל מחברת חוברת זו . העיסוק באירועים מתמטיים עשוי להעשיר את רפרטואר האירועים המתמטיים של מורים . ידע זה יכול לסייע בידם אם ייתקלו באירועים דומים בכיתתם . כמו , p הם יוכלו לשלב אירועים מתמטיים במהלך ההוראה בכיתה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help