sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

כל האירועים בחוברת זו מתארים מצבים הקשורים כמתמטיקה , שבהם המורה צריך לענות או להגיב לשאלה , לרעיון או לאמירה של תלמיד ; לעתים האירוע המתמטי אכן מתאר מקרה אשר התרחש ונצפה בכיתה , בעוד שלעתים האירוע מתאר מקרה המבוסס על מחקר או על ניסיון אישי ולא נצפה בכיתה , אבל עשוי היה להתרחש או pn » v > שיתרחש בעתיד . על פי רוב , המקרים המתוארים בספרות המקרים אכן נצפו בכיתה . הם בדרך כלל כוללים מכלול פרטים על אודות הכיתה והמורה , תיאור מפורט של ההתרחשות בכיתה ושל דרך התגובה של מורה הכיתה . המשתתפים בדיון קוראים את כל פרטי האירוע . האירועים המתמטיים המוצגים בחוברת זו הם קצרים ואינם כוללים פרטים רבים . ההתייחסות לפרטים החסרים או השלמתם נשארות לדמיון המשתתפים . באופן זה , הם יכולים להגיב לאירוע המתמטי מבלי לדעת כיצד הגיב מורה הכיתה , כלומר עליהם להישען על הידע ועל הניסיון שלהם בלבד . כאמור , האירוע המתמטי בצורתו המורחבת כולל גם תגובות מורים . חלק מהתגובות נכתבו או נאמרו מפי מורים והתקבלו בדרך כלל בסדנאות שערכנו או בר איתות שקיימנו עמס . תגובות אחרות נכתבו כדי להדגיש נקודות מסוימות , אשר לא הופיעו בתגובות שקיבלנו מהמורים . המורה המתמודד עם אירוע מתמטי בצורתו המורחבת יכול להיחשף למגוון תגובות של מורים בעלי רקע וניסיון שונים ; הוא יכול לנתח אותן בהשוואה לתגובה שלו או לתגובות של שאר המשתתפים בקבוצת הדיון . אופן העבודה עם האירועים המתמטיים דומה לאופן העמדה עם המקרים המתוארים בספרות המקרים . גם כאן , המרכיב החשוב הוא הדיון במליאה . לדיון במליאה ניתן להקדים דיון בקבוצות קטנות , או שניתן לקיים דיון בקבוצות קטנות לאחר הדיון במליאה . כמובן שאפשר לשלב עמדה אישית של כל משתתף , אם באמצעות תגובה בכתב ואם באמצעות תגובה בעל פה . עם חלק מהאירועים מתבקשים המשתתפים להמשיך ולעמד לאחר pn כדי לראיין מורים אחרים או תלמידים ולנתח את תגומתיהם ( על דרך העבודה עם האירועים המתמטיים נרחיב בהמשך . ( גם המטרות בעמדה עם האירועים המתמטיים דומות למטרות המוצגות בספרות העוסקת בספרות המקרים . באירועים המתמטיים מתואר מקרה העוסק במתמטיקה , אשר בדרך כלל הוא מסובך ומורכב . מטרת העיסוק מ היא להרחיב הן את הידע המתמטי והן את ידע התוכן-הפדגוגי ; להעמיק את יכולת הניתוח והרפלקציה ; להרחיב את הידע הנוגע לדרכי חשיבה של תלמידים ולחדד את ההתנסות בדרכי תגובה לאמירות של תלמידים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help