sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

לדוגמה מובא אירוע הנקודה העשרתית , המבוסס על מחקרים העוסקים בנושא החוש למספרים . ( Markovits , 1989 ) האירוע מוצג בצורתו הבסיסית , כלומר , כבעיה לדיון = סוידו * 0 נקו flunGffo 09 לתלמיד נאמר , שעליו למקם את הנקודה העשרונית במקום המתאים בתרגיל : 15 . 24 x 4 . 5 = 6858 התלמיד אמר , שהתשובה היא 6 . 858 כי ב- 15 . 24 יש שני מקומות אחרי הנקודה . ב- 4 . 5 יש מקום אחד אחרי הנקודה . ביחד זה שלושה מקומות אחרי הנקודה , ולכן גם בתוצאה יהיו שלושה מקומות אחרי הנקודה . כיצד תגיבו ? להלן תגובות מורים לאירוע הנקודה העשרתית בצורתו המורחבת : תגובות סורים . 1 אומר לילד : אם התבקשת למקם את הנקודה העשרונית , עשית זאת נכון והסברת זאת נכון . . 2 אבקש מהילד שימצא שני מספרים שלמים קרובים למספרים הנתונים ושיכפול אותם . אבקש שיסתכל על התרגיל שלו והתרגיל הנתון ויבדוק מה קורה . . 3 אומר לילד , הרי כפל השלמים בלבד 15 x 4 זה , 60 ולכן התוצאה תהיה יותר - 60-מ התשובה צריכה להיות . 68 . 58 בנוסף ארשום את התרגיל במאונך ואבקש מהילד שיכפול . התוצאה שתתקבל תהיה . 68 . 580 אסביר ש- 68 . 580 שווה ל- . 68 . 58 . 4 הילד לא מבין כיצד לכפול מספרים עשרוניים . אתן לו מספר תרגילים במאונך ואבקש שיפתור אותם . . 5 אומר לו . אמרת כלל נכון , אך תשובתך אינה נכונה . כיוון שאם מכפילים את 4 ואת , 5 התוצאה היא עם 0 בסוף . 0 אינו מופיע בתשובה שלך ולכן טעית במיקום הנקודה . התשובה היא . 68 . 580 . אירוע זה נדון שוב בפירוט בפרק . 3

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help