sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מאמרו של דורון אברהם , "מרשות ההורים לשירות האוטופיה : מרדנות הנוער ההיטלראי , "' נוגע בשאלת תפקידם של בני הנוער הגרמנים באותו פרק זמן בצד השני של המתרס , במסגרת תנועת ה " היטלריוגנד . " במאמר מוצגים התפקיד החשוב שמייעדות תנועות מהפכניות לבני נוער , וההשפעה שיש לבני הנוער על התפתחותה ועל הסתעפותה של המהפכה . אברהם מציג את האופן שבו דפוסי המרדנות שהוקנו לנוער זה הובילו לבסוף ליציאה שלהם כנגד המסגרת המהפכנית עצמה . השער השלישי בוחן את יחסיה של תרבות הילד עם מדינת הלאום במחצית השנייה של המאה . 20-ה המאמרים , הדנים בטקסטים שמבוגרים ייעדו לילדים ובטקסטים שילדים חיברו עבור עצמם , חושפים התגייסות פומבית לחיזוקה של האומה לנוכח איומי משבר , ומנגד גם זרמי עומק חבויים המציגים ערכים מתנגדים . יעל דר מציגה במאמרה , "רטוריקת הקטסטרופה בעיתוני הילדים : העברה -דורית של תודעת השואה 'בתקופת ההמתנה 967 , ' , "ו שינויים קיצוניים שחלו ברטוריקה של עיתוני הילדים בישראל בתקופת משבר זו שקדמה למלחמת ששת הימים . דר מציגה את האופן שבו נרתמה עיתונות הילדים להעמקת תחושה של איום קיומי וחשש משואה אפשרית , בקרב קוראי העיתון הצעירים . היא בודקת באופן השוואתי את רטוריקת הקטסטרופה שננקטה בעיתונות הילדים בתקופת ההמתנה עם זו שננקטה בתקופת השואה . מאמרה של יעל טף-סקר "ייצוגי שכול ופחד בספרות הילדים הישראלית לפני מלחמת יום הכיפורים ואחריה , " דן בהיבט מרכזי אחר של תרבות הילד , בספרי ילדים , ומתאר תמורות עמוקות בנוגע לפחד ולשכול , שהשתקפו בתקופות אלו . טף-סקר עומדת על הדרך שבה ערוץ כתיבה זה משמש סיסמוגרף רגיש לתמורות בערכים לאומיים . שני המאמרים החותמים את האסופה מציגים את הפוטנציאל החתרני והמתנגד של תרבות הילד במדינת הלאום . מאמרה של רימה שיכמנטר , תיבת הדואר שלנו : קולם של הילדים במכתבי קוראים בעיתונות הילדים בשנות החמישים , " עוסק בתגובות של ילדים למגויסות הלאומית שהכתיבו המבוגרים , כפי שזו עולה ממכתבי ילדים למערכת בעיתוני הילדים בישראל בשנים אלה . שיכמנטר מצביעה על רכיבים המעידים על הצלחת המבוגרים בפרויקט הגיוס וגם על רכיבים חתרניים בטקסטים של הילדים .

מכון מופ"ת

דור לדור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help