sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

NOD בפרק זה נדון בגישות אחדות הרווחות בחינוך הערכי ונבחן את זיקתן אל תפיסות המוסר . דיון זה יאפשר להניח אבני יסוד לטיפוח תרבות של אכפתיות במוסדות החינוך , ובמיוחד באלה העוסקים בהכשרת מורים . הסטודנטים יונחו לבחון תפיסות שונות בתחום החינוך הערכי תוך עימותו עם התנסויותיהם כתלמידים בעבר ובהווה . מטרת הדיון היא לפתח בסטודנטים התייחסות מושכלת וביקורתית לתפיסות וגישות אלה , ואולי אף יכולת לבנות גישות משלהם . הדיון יתמקד בנושאים אלה : א . גישות לחינוך ערכי הנגזרות מתפיסות מוסר אשר מציגות משנה סדורה של ציוויי "עשה" - ובעיקר "לא . "תעשה הן שואבות את יסודותיהן מסמכויות עליונות ( דתיות , אידאולוגיות ) ואינן נרתעות משימוש בהטפה או באינדוקטרינציה . ב . גישות לחינוך ערכי המקיימות זיקה לתורות מוסר אשר מבססות את ההכרעות המוסריות על עקרונות אוניברסליים המובחרים לאדם מכוחה של התבונה האנושית . על פי גישות אלה , מטרת החינוך אינה הנחלתם של " ערכים ראויים" אלא פיתוח תהליכים הכרתיים כדוגמת השיפוט הערכי . ג . גישות לחינוך ערכי הצומחות מתוך אתיקה של דאגה לאחר וקבלת אחריות כלפיו . החינוך הערכי מתבסס כאן על יצירת תרבות של אכפתיות , המתבטאת בכל ממדי העשייה של המוסד החינוכי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help