sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לסי מיועדת התכנית ? תכנית זו מיועדת לכל מורי המורים , ובמיוחד למדריכים הפדגוגיים והמתודיים ולמורי מחשבת החינוך . במימוש רחב של התכנית מומלץ על שילוב של כוחות ההדרכה עם המורים המקצועיים של כל קבוצות הלימוד , ובמיוחד מחשבת החינוך , סוציולוגיה , פסיכולוגיה ודרכי הערכה . על בסיס התכנית אפשר לבנות קורס לאנשי הכשרת מורים ממכלול תחומים . מורים אלה ינסו להטמיע את עיקרי התכנית במוסד ההכשרה תוך הרחבת העיון במצע התאורטי שבבסיסה . מבנה הספר בספר חמישה פרקים . כל פרק מטפל בממד אחד של עבודת המורה והמדריך הפדגוגי במוסד להכשרת מורים . יש לראות ממדים אלה כשלמות אורגנית אחת . הפרק הראשון - גישות בחינוך ערכי וזיקתן לתורות מוסר - מציג את תפיסת המוסר שבבסיס התכנית וסוקר את שורשיה - הנעוצים בתולדות הפילוסופיה המודרנית של המוסר - ואת היסודות החינוכיים הנגזרים ממנה . הפרק השני - יחסים והתייחסויות 1 אתגר האכפתיות - דן בממד האכפתיות כפי שהוא בא לידי ביטוי במערכות היחסים שבין השותפים לעשייה במוסד החינוכי ובינם לבין סביבתם . כך יידונו היחסים שבין מורים ללומדים , היחסים ההדדיים שבין הלומדים לבין עצמם ואלה שבינם לבין הזר והשונה , וכן היחס לסביבה הטבעית ולסביבה הפיזית שהיא מעשה ידי האדם . הפרק השלישי - ביטויי האכפתיות בתוכני הלמידה ובדרכי ההוראה - מתייחס לממד הערכי בתוכני ההוראה ובדרכיה . יידונו בו למשל ההשלכות הערכיותרגשיות של תכנים מן הספרות ומן המקרא , העיסוק ב '' בעיות מן החיים" בתחומי המתמטיקה , ההיבטים האתיים הקשורים בביולוגיה , בפיזיקה או בשילוב המחשב בהוראה , הרכיב הערכי של דרכי ההוראה השונות וכיו"ב . הפרק הרביעי - ביטויי האכפתיות בדרכי ההערכה של הישגי הלומדים מתייחס לדרכי ההערכה המתאימות לאקלים של אכפתיות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help