sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

האישי של הלומד , שנרכש מחוץ לכותלי המוסד , נלקח בחשבון בעיצוב התהליך החינוכי ( שם , , ( 290 וכי שינוי של תפיסות אתיות יהיה כרוך בתהליך אטי וממושך שצריך להתבצע תוך ניתוח מקורותיהן ( של תפיסות אלה ) ומשמעותן האישית וההיסטורית-חברתית . וכך כותב ברוקפילד י אנו נעשים קשובים לחשיבות של ההקשר ולתוקף של היחסיות ושל התלות-במצב בהפעלת שיקולי דעת , ובו בזמן אנו מתחייבים לערכים ולאמונות הנתפסים בעינינו כתקפים ביותר ביחס לניסיון שלנו . ההתחייבות לערכים אוניברסליים , ההכרה במקורותיהם תלויי ההקשר וההבנה שהתחייבות זו עשויה להשתנות בנקודה כלשהי בעתיד - כל אלה מהווים שלב התפתחות אינטלקטואלית ומוסרית הידוע כשיפוט רפלקסיבי . ( Brookfiled 1998 , 284 ) ברוקפילד ( שם , ( 295 מתאר גם דגם של חינוך לערכים שיש בו פעילות , רפלקסיה לאחר פעילות , שוב פעילות וחוזר חלילה . בתהליך זה בודקים הסטודנטים באופן ביקורתי את הנחותיהם , חוקרים את משמעויות העשייה ומתנסים בזהויות חדשות . בדומה לכך , תכניתנו מתווה קווים ללימוד תאורטי המלווה ככל האפשר בעשייה וברפלקסיה . במישור ההגותי-תאורטי אנו מתבססים בעיקר על שתי גישות : . 1 גישתה המוסרית-חינוכית של נל נודינגס באשר לצורך לראות את יחסי האכפתיות ( "caring" ) לזולת ואת הדאגה לסביבה כממד ערכי-חברתי בעל מעמד שווה לממד הקוגניטיבי אשר נתפס כמרכזי במציאות העכשווית של הכשרת המורים . . 2 הגותו של עמנואל לוינס על האופי האתי של מהות הקיום האנושי הבא לידי ביטוי באחריות שהאדם נושא כלפי . "אחר"ה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help