sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

שלו . התוצאה הסופית של תהליך החברות המקצועי , ברוב התכניות להכשרת מורים שבמחקר הזה , היא "ייצור מחדש" של מורים בשיטה הבית-ספרית הקיימת והנצחת תרבות ההוראה והחינוך הקיימות המאופיינות בשמרנות , באינדיבידואליזם , בגישה ביהביוריסטית ובהתנגדות חזקה לשינוי . ( Su 1990 , 386 ) התכנית המוצעת כאן חותרת ליצירת אקלים המושתת על דיאלוג מתמשך בין כל מרכיבי המוסד החינוכי , לקראת שותפות מרבית שלהם בקביעה של מטרות המוסד והדרכים למימושן , ועם זאת מבקשת לשמור גם על מידת החירות הנחוצה לשם פיתוחה של אישיות מוסרית . בעניין חשיבותה של שותפות סוברת נל נודינגס כך : בתי ספר המאורגנים במבנה היררכי ושמגמתם היא השגת מטרות , מייצגים לעתים קרובות נייטרליות רגשית , התמקדות , "אני"ב באוניברסליות , בהישגיות ובמומחיות . בניגוד לכך , בתי ספר הבנויים כקהילה קומוניטרית מציגים תפיסה קולקטיבית ותומכים בה ... אנשים כמהים להשתייך לקבוצה שממנה אי-אפשר לפטרם או לסלקם , לחלוק רגשות , להיות חלק ממשהו גדול יותר מאשר הס עצמם . הס מבקשים שיתייחסו אליהם כאל אנשים ולא כאל מקרים , להיות מוערכים על פי מה שהם ולקחת חלק במגוון פעילויות שאינן כולן אינסטרומנטליות . ( Noddings 1996 , 248 ) התכנית חותרת לספק לסטודנט להוראה את הגירויים ואת התנאים הדרושים ליצירת שינוי בתפיסתו החינוכית בהתבסס על אישיותו ועל תפיסת עולמו . הספרות המעטה העוסקת בדרכי החינוך הערכי-מוסרי של מבוגרים ( Brookfield 1998 , 283 ) מדגישה גישות חינוכיות שמטרתן להרחיב ולהעמיק את הממד המוסרי שבבחירותיו של האדם המבוגר , כלומר גישות החותרות להרבות בתחומים שיש בהם התייחסות לממד המוסרי , ולחדד את המשמעויות המוסריות הכרוכות בהן . בכל אלה , הסטודנט נתפס כאדם מבוגר , גם אם בגרותו היא רק בתחילת צמיחתה . משמעות הדבר לאיש החינוך היא כי ניסיונו

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help