sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

התכנית מציעה שילוב של דברי הגות , תאוריה ומכלול התנסויות , ומטרתה - להצמיח גישה חינוכית המתבססת על תפיסה אתית של אכפתיות כלפי הזולת וכלפי הסביבה , במוסדות להכשרת מורים ובבתי הספר . גישה זו תיבנה בתהליכי למידה המשלבים רגש , תבונה ועשייה . לעניין זה חשובים דבריהם של רוג'רסון ווב -.לעתים קרובות מדי מתמקדת הכשרת המורים במערכת מיומנויות ש"יש , "ללמוד ומתעלמת מהתפתחות תהליך של קבלת החלטות אתיות וחינוכיות ... יש לדרוש ממכשירי המורים לבחון מיומנויות אלו לאור מושגים מתוך האתיקה של האכפתיות ... ( Rogerson & Webb , 1991 ) בתכנית זו מוצע ליצור איזון בין הממדים ההכרתיים של תהליכי ההכשרה להוראה לבין הממדים הערכיים-רגשיים שלהם . באקלים הכשרה כזה , הסטודנט ילמד לפעול בכל הממדים הללו מתוך הדגשת הגורמים המעודדים ומטפחים יחס אכפתי ( caring relationship ) למצבו של האחר . ברור שאין בכוחה של תכנית כלשהי , המוגבלת מבחינת הזמן וההיקף , לחולל שינוי בהשקפות ערכיות מושרשות ללא שותפותם של גורמים נוספים הרלוונטיים להתחנכותו של האדם - המשפחה , הקהילה , אמצעי התקשורת , המשטר הפוליטי וכד' . ( Damon & Colby 1996 , 32 ) לפיכך , בית ספר או מוסד להכשרת מורים החותר לגיבושה של תרבות כגון זו אינו יכול להתחמק מלהגדיר מחדש את מהות תפקידו , את מבנהו ואת מערכות יחסיו מפנים ומחוץ . תהליך שבאמצעותו נוצרת תרבות של אכפתיות ואמון הדדי אינו יכול להתרחש בסביבה חברתית שמתקיימות בה היררכיות ניהוליות קשיחות ותחרותיות ככלי מרכזי לדרבון ההתקדמות ( של מורים או של סטודנטים ) ומערכות יחסים ביןאישיות פורמליות המבוססות בעיקרן על תפקידו של האדם ולא על איכותו האנושית . סו , אשר חקרה תהליכי חברות של סטודנטים להוראה בארצות הברית , הסיקה כי : רוב המוסדות להכשרת מורים המופיעים במדגם שלנו מדגישים את הפן הטכני של תהליך החברות של סטודנטים להוראה ולא את הפן המוסרי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help