sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לדמות זאת למערכת גלגלי שינים המניעים זה את כאורלוגין . החוליה המרכזית במערכת היא המורים . "גלגל השיניים" שלהם מתניע את זה של התלמידים , אך באותה מידה גם מותנע על ידו . במילים אחרות , תהליך השינוי הוא תהליך של למידה הדדית המתרחשת בבית הספר בין מורים , תלמידים , מנהלים , חוקרי חינוך , מקבלי החלטות וכל יתר השותפים המרכיבים את מערכת החינוך . זוהי למידה רב-ממדית המתבססת על תפיסה חלופית של ההוראה והלמידה , של תכנית הלימודים ושל תפקיד המורה . תנאי נוסף לשינוי חינוכי המתבסס על החשיבה האקולוגית הוא יצירתן של "קהיליות . "לומדים קהיליית לומדים מוגדרת כאן כקבוצת לומדים רפלקסיבית , המכירה בשונות בין המשתתפים ובמתן חופש ביטוי לכל אחד מחבריה . ( Macmurray , 1957 ) קהיליות כאלה הן אוטונומיות ובעלות ארגון עצמי . הן מחליטות על סדר היום שלהן ולוקחות אחריות על התפקוד ועל הידע כ"תוצר" . ( Herbst , 1976 ) הספר מתאר את התהוות רעיון החשיבה האקולוגית ואת יישומו , ועוקב אחר צמיחתו מתוך עבודתי המשותפת עם מורים . מכאן , שאינו כתוב בסגנון של משנה סדורה , אלא כדיאלוג מתמשך בין הפרקסיס , העשייה בשדה , לבין התאוריה החינוכית , שצמחה כפרי התפתחות של הבנתי החדשה . מבחינה זאת זהו ספר אישי , מעין נרטיב סובייקטיבי היונק מהשורשים הביוגרפיים שלי ומעוגן בנוף הישראלי שבו גדלתי כנצר לשתי משפחות חלוציות , שתיהן "ציוניות" נלהבות עוד בטרם נטבע המונח . "ציונות" זיכרונותיי הראשוניים ביותר שזורים בהיסטוריה המשפחתית שלי , באמצעות סיפורים שסבתי נהגה לחזור ולספר ואשר הפכו לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה האישית שלי . סיפורים על סבא הלל , "הרופא על , "הסוס שהוזעק באמצע הלילה לעזור לחלוצים הצעירים אשר ייבשו את הביצות ונפלו כמו יתושים ממלריה . סיפורים על קהילה קטנה של אנשים עיקשים בארץ ישראל , שנסחפו אל תוך מערבולת של מאבקים פוליטיים בין המעצמות הגדולות בתקופת מלחמת העולם הראשונה . ההיסטוריה המשפחתית מצד אבי קשורה לסאגה של " האב החלוץ" , ( The pilgrim father ) שכנגד כל היגיון הותיר מאחוריו את אוצרות התרבות של אנגליה הוויקטוריאנית כדי להתיישב בארץ אבותיו . מורשת זו , או "הזיכרון , "המשפחתי הם לדעתי מקור תפיסתי את "המשפחה כרצף , "דורות תפיסה הבאה לידי ביטוי בראייה התפתחותית , בקצב איטי יותר מזו המאופיינת כ"תהליך ותוצר" או כסיבה ותוצאה . בתחום החינוך מתבטא הדבר בתחושת האחריות שאנו נושאים כלפי הדור החדש בד בבד עם היעדר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help