sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

חזבאללה נמשך והתבסס . אך הוא לא עמד בניגוד לדרכה הג'יהאדית . חזבאללה ניצלה את כללי המשחק הפוליטי בלבנון וחיזקה את כוחה בפרלמנט ולאחר הנסיגה הסורית מלבנון , שלחה גם שני שרים מטעמה לממשלת לבנון על מנת להבטיח שכוחה הצבאי ישאר ללא פגע . בכל אותה עת נותרה חזבאללה נאמנה לאידיאולוגיה המהפכנית שלה מבית מדרשו של ח'ומייני . אמנת התנועה שפורסמה ב 1985 לא שונתה והנהגתה נותרה נאמנה דתית ופוליטית למנהיג המהפכה האסלאמית באיראן - עלי ח'אמנהאי . כל ההצהרות של נצראללה לפיהן "חזבאללה היא מפלגה לבנונית המקבלת את החלטותיה באופן עצמאי ועליהן קורא השגריר האיראני בבירות , "בעיתון לא עמדו במבחן המציאות . נצראללה שמונה לנציגו בלבנון של המרג'ע תקליד - מקור הסמכות , עלי ח'אמנהאי , עשה את שאיראן הורתה לו . כל דברי ההבל על לאומיותה הלבנונית של חזבאללה התרסקו מול האסטרטגיה שבנתה איראן בלבנון , שנשענה על שלושה מכלולים עיקריים : המכלול הראשון : הפיכת לבנון למוצב איראני קידמי מול ישראל , שכלל מערך טילים קצרי טווח וארוכי טווח , לצורך יצירת מאזן הרתעה מול ישראל שימנע ממנה מלפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית . איראן איימה במפורש שכל פגיעה במתקניה הגרעינים מצד ארה"ב ו / או מצד ישראל תביא לירי טילים מיידי על ישראל . לפיכך הציבה איראן בלבנון גם טילים ארוכי טווח מדגם "זילזל " 2 לטווח של 250 ק "מ כדי לאיים על עומק ישראל . המכלול השני : בניית חברה אסלאמית בלבנון בדמותה של איראן , שנאמנותה נתונה לאימאם ח'אמנהאי . איראן כמו גם חזבאללה הכירה במגבלות היכולת לכונן בתנאים הפוליטיים הקיימים , רפובליקה אסלאמית בלבנון . על כן הן מביטות קדימה , מכינות את הבסיס החברתי ומשליכות את יהבן על כוחם הדמוגרפי של השיעים , עליו תיכון הרפובליקה האסלאמית לכשישתנר התנאים הפוליטיים . המכלול השלישי : מעורבות פעילה בג'יהאד שמנהלים הפלסטינים נגד ישראל . איראן הפכה למקור הסיוע הצבאי העיקרי במאבק הפלסטיני . באמצאות חזבאללה תומכת איראן בכספים ובאמצעי לחימה ומקפידה שלהבות הג'יהאד ילהטו . מסוחרר מדימויו בעולם הערבי כצלאח אלדין המודרני וכמנהיג הראשון שהביס את ישראל ולראשונה בהיסטוריה של הסכסוך הישראלי ערבי הביא לנסיגה ישראלית מאדמה ערבית , שלח נצראללה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help