sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

9 רק ראשון השכלה בללית ותשתיות תרבות : מצוקות ההווה , תשתיות העבר , צורכי העתיד ברוח הדברים שהוצגו במבוא לספר , נקודת המוצא של דיוננו היא המודעות לנסיגה מדאיגה בתחומי ההשכלה הכללית והתשתיות התרבותיות בקרב סטודנטים לתואר ראשון בישראל , ובכללם סטודנטים לחינוך ולהוראה . הדעת נותנת שאלה הסיבות המרכזיות לתופעה ,-הזאת א . רוח התקופה והאתוס החברתי - המקדשים מצליחנות כלכלית וחברתית יותר מכל ערך אחר ; ב . המשבר המתמשך במערכת החינוך - הניכר בהגדלת הפערים כין חזקים לחלשים , בירידה בהישגים הלימודיים ובעלייה ברמות הניכור והאלימות במוסדות החינוך ; ג . תוכני ודרכי ההוראה - אין בהם דגש בטיפוח כשירויות אינטלקטואליות והשכלה כללית ; ד . ירידת קרנו של מקצוע החינוך - ומכאן ירידה בנתוני הפתיחה של הפונים למקצועות החינוך וההוראה . ואולם יהיו הסיבות מה שיהיו - אל לנו , העוסקים בהכשרת אנשי חינוך והוראה בישראל , להניח לכך לרפות את ידינו אלא לחזק את מחויבותנו דווקא להעמיד מורים בעלי כישורי חשיבה , ליבה השכלתית ותשתיות תרבות שיהוו משאב חינוכי , השכלתי ומפרה לתלמידיהם . רומה שתוצאות החסך בהשכלה כללית ובתשתיות תרבות של הסטודנטים להוראה ניכרות בארבעה אפיונים אלה : נסיגה בהיקף ובאיכות ההשכלה כללית בכל הנוגע לידע קנוני ולאירועי-מפתח הן בתרבות ישראל והן בתרבות העולם . דלות שפה ועילגות המביאות לרידוד השיח הכין-אישי , התרבותי , האקדמי והפדגוגי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help