sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

לאור ההתפתחויות בתחום הן בעולם הרחב והן מבית , דומה שאין חולק על החשיבות שבשיקומו של החינוך הכולל להשכלה כללית ולתשתיות תרבות - והוויכוח הוא על מידת הדחיפות , על ה"מה" ועל . "איך"ה בספר זה אנו מבקשים להציג תכנית שמטרתה העיקרית היא לזמן לסטודנטים להוראה התנסויות חשיבתיות ורגשיות אשר יש בהן כדי לטפח באישיותם יסודות של דעת חיה , מוסריות פעילה , ואזרחות מעורבת . מבחינה מתודולוגית אנו מבקשים לתת משקל שווה למרחב הדעת ( היכרות עם התכנים הקנוניים או הליבתיים של התרבות ) ולפעילות הדעת ( הגשמה פעילה , משמעותית ומאתגרת של יכולות בתחום השכלי , הרגשי , הערכי והאמנותי . ( אנו ערים לקושי הגדול , מבחינה מוסריתמערכתית , להוסיף שעות לימוד לתכניות הקיימות לתואר ראשון בחינוך ובהוראה . לפיכך אנו ממליצים לשנות דגשים וסדרי קדימויות באופן שסטודנטים לחינוך ולהוראה יידרשו ללמוד מספר קטן יחסית של קורסים מחייבים ב"לימודים , "כלליים ולעומת זאת יבחרו קורסים , סדנאות , לימודים עצמאיים-מונחים ופרויקטים מחקריים , קהילתיים או יצירתיים מסוגים שונים , והמארג הכולל הזה יתרום להם תרומה של ממש בהשכלה כללית ובתשתיות תרבות . הספר כנוי כדלקמן : הפרק הראשון מתמקד בהצגת מגוון של מורשות ופרדיגמות של טיפוח השכלה כללית ותשתיות תרבות ; בפרק השני מובאים המלצות וקווים מנחים לבנייה ולהפעלה של תכנית לטיפוח תשתיות תרבות והשכלה כללית בקרב תלמידי הוראה - בלוויית דוגמאות ספציפיות ותמציתיות לתכנים , מסגרות , שיעורים ומנגנוני הפעלה ; הפרק השלישי מציע שני קורסים תשהיתיים כמעט מוכנים ל"הורדה מן המדף" וליישום במכללות לחינוך - מעובדים ברמה גבוהה של פירוט הן בתחום הרעיוני והן בתחום דרכי ההוראה והספרות המקצועית המומלצת . לסיכום , חשוב לנו להסב את תשומת לכם של הקוראים לעובדה , שהסוגיות העיוניות והתכניות המעשיות הנדונות בספר מובאות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help