sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ואלה המובהקות שככשירויות וביכולות שיש לטפח ולפתח : השכלה רחבה ועושר תרבותי במשולב עם רפלקסיביות ביקורתית , שיקול דעת ודמיון יוצר . יישום גמיש ומושכל של הדעת בחיים עצמם ובהתנסויות הקונקרטיות . מעורבות פרואקטיבית - חקרנית , אוטונומית , אותנטית , ערכית , פרשנית ויצירתית - הן בגיבוש הזהות האישית והן בהתייחסות לתוכני התרבות ולעשייה החברתית . אכפתיות ואחריות בכל הנוגע לחשיבותם של אמת , צדק ויופי באידיאלים מנחי חיים ומכונני הרבות . הקפדה על נורמות מוסריות באשר לכבוד האדם ולשלומו של החברה האנושית והסביבה הטבעית . מעורבות אזרחית המכוונת להגנתם ולטיפוחם של ערכי-יסור דמוקרטיים , דוגמת שוויון אזרחי , חירויות הפרט , פלורליזם , סובלנות , שקיפות והגינות . הדאגה לקידום ההשכלה הכללית ותשתיות התרבות - לטיפוח אדם חושב , בעל רגישות ערכית ואחריות אזרחית - מצאה ביטוי כמעט בכל דור ודור מאז ראשית החינוך הכולל באתונה הקלסית . עם זאת , תהליכי הדמוקרטיזציה וההתמקצעות שעברו ההשכלה והתרבות בעת המודרנית הביאו לפיחות במעמד החינוך הכולל , ובעקבות זאת גם לביקורת קשה מצד הוגים דוגמת פרידריך ניטשה ( בגרמניה ) ומתיו ארנולד ( באנגליה ) בסוף המאה התשע-עשרה , ומצד הוגים דוגמת ט"ס אליוט , רוברט הצ'ינס , ריצ'רד ליווינגסטון וחוזה אורטגה אי-גאסט ( כספריו על תפקיד האוניברסיטה ועל מרד ההמונים ) במחצית הראשונה של המאה העשרים . על רקע ביקורות אלה אפשר להבין את פרסומו של דוח ועדת הרוורד ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help