sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

N 12 n התופעה הפרדוקסלית לכאורה של התפוצצות המידע וההתקדמות במדע ובטכנולוגיה מצד אחד , ושל רדידות תרבותית ופשטנות מחשבתית מצד אחר , היא שעומדת בבסיס הצורך כחשיבה מחודשת על מקומן ומשקלן של ההשכלה הכללית ותשתיות התרבות בהכשרת אנשי חינוך והוראה . יתר על כן , בעוד שבעידן תקשורת ההמונים , הדמוקרטיה הרבתרבותית וה"כפר הגלובלי" גדל הצורך באנשי חינוך בעלי השכלה רחבה ואוריינות ביקורתית - שיוכלו להעצים את יכולתם של הצעירים לחיות את חייהם בצורה שקולה ומושכלת - בפועל ניכרת בקרב תלמידי אוניברסיטאות , מכללות כלליות ומכללות לחינוך מגמה הפוכה דווקא של דלדול בהשכלה הכללית ובתשתיות התרבות , נסיגה בכשירויות הלשון , אנומליה מוסרית , התמקדות בהיבטים כלכליים-תועלתניים-טכנוקרטיים וויתור על אידיאלים קלסיים של פיתוח רוח האדם . הפתרון הראוי , לדעתנו - דעה שקנתה לה אחיזה בקרב אנשי אקדמיה וחינוך רבים בארץ ובעולם - הוא הרחבת ההשכלה הכללית ותשתיות התרבות בלימודים לתואר ראשון ככלל ובתכניות להכשרת מורים כפרט . וברוח המורשת התרבותית והאקדמית של "החינוך הכולל" או "החינוך הליברלי" - ( Liberal Education ) הדוגל בפיתוח הפן האינטלקטואלי , האישיותי והאזרחי של האדם באמצעות השכלה כללית איכותית - גם אנו סבורים שלא די כהרחבת הידע הדיסציפלינרי ובשכלול טכניקות ההוראה לשם הכשרת אנשי חינוך ראויים לשמם . המענה האמיתי לבעיה הוא טיפוח אינטלקטואלי כולל , שנועד להביא לפיתוח ולהעצמה של כשירויות שכליות ויכולות רגשיות ונפשיות לשם הכשרה נאותה של המורה למלא תפקיד של מתווך יעיל בין התרבות לאישיות ולשמש לתלמידיו מקור חשוב של העשרה והשראה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help